• Anonym (Singel)

Singel på FB

Hur tolkar ni när någon i åldern 30-50 på FB skrivit relationsstatus Singel? Ligger det någon djupare del än att de just är singlar?

Jag blev singel för några månader sedan och det är väll först nu jag känner mig någorlunda redo för att börja dejta. Direkt när jag blev singel ändrade jag min status från I förhållande till att inte ange något.

Jag är ganska ny på FB (haft det mindre än ett år). När jag glider in på FB-sidor tillhörande byns singlar har jag lagt märke till att nästa alla som har status Singel även huserar på de vanliga dejtningsidorna. Är Singel då ett sätt att visa att man är mottaglig för ett förhållande, eller tolkar jag det för långt då? Jag vet andra singlar men som inte skriver det på FB, dessa hittar jag inte på dejtingsidorna heller.

Funderar på att uppdatera min status till singel...vet ju aldrig riktigt om någon undrar .

Väntar mig en drös dryga kommentarer, men får jag några gedigna svar blir jag glad !

• Svar på tråden Singel på FB
  • Anonym (Nysingel)

Jag har inte flaggat med mitt singelskap på fb, har varken date app eller är medlem på dylikt. Ändå får man lite inviter här och var. Tar det lite som det kommer helt enkelt.

• neverpreggo

Jag skulle tolka ett "singel" som att du letar och speciellt om du inte tog bort aviseringen som blir när man byter status :P Ser i princip aldrig att folk har så att det står singel, känns onödigt då det oftast står om folk är i förhållanden.

• Anonym (.)

Varför ens bry sig?

Lägger aldrig upp om jag är i förhållande eller om jag är singel då inte andra har med saken o göra. Har haft förhållande i 3 år o har inte gått ut med det nånstans för det.

• Anonym (Singel)
    neverpreggo skrev 2019-03-16 21:18:02 följande:

Jag skulle tolka ett "singel" som att du letar och speciellt om du inte tog bort aviseringen som blir när man byter status :P Ser i princip aldrig att folk har så att det står singel, känns onödigt då det oftast står om folk är i förhållanden.

Lite så ja, tänkte ju själv ändra till singel för att flagga lite . Sen tycker jag att de allra flesta som är i förhållande inte ens har skrivit detta.
  • Anonym (Pål)
    Anonym (Singel) skrev 2019-03-17 08:36:20 följande:
    Lite så ja, tänkte ju själv ändra till singel för att flagga lite . Sen tycker jag att de allra flesta som är i förhållande inte ens har skrivit detta.
    Du vill att nån lägger in en stöt?
  • Anonym (Pål)

Enligt en rapport 

De flesta som nätdejtar på sociala medier gör det på Facebook
  • Anonym (Pål)

Om nån som var sambo tidigare har flyttat och nu bor själv, ändrat förhållandestatus från "i ett förhållande" till att det inte står nåt, kan man skriva på facebook då?

• Anonym (S)

Räcker det inte att du redan finns på de olika dejtingsajterna?

• Anonym (Varuhus)
    Anonym (Singel) skrev 2019-03-17 08:36:20 följande:
    Lite så ja, tänkte ju själv ändra till singel för att flagga lite
    Ja....
Svar på tråden Singel på FB