• Hejohå5324

Hur hittar jag lägenhet i Helsingborg?

Hej, jag har i ungefär 1,5 år varit ute efter en lägenhet i Helsingborg för att kunna flytta ihop med min pojkvän som bor där, vi bor båda hos våra föräldrar fortfarande men har som sagt väldigt länge velat flytta ihop. Vi har letat på blocket, stenbocken och brogripen men får aldrig riktigt napp, vi vill bara leta på den norra sidan också då det är dem lugnare områdena. Jag har även konto på helsingborgshem men hur mycket poäng man än har så hamnar man ändå nästan längst ner på listan..

Finns det någon som har något tips om hur man kan hitta en lägenhet? Hemsidor eller liknande. Vi orkar verkligen inte bo isär längre så all hjälp uppskattas verkligen!

• Svar på tråden Hur hittar jag lägenhet i Helsingborg?
  • Hejohå5324

Cmon ppl, help this young girl. Kan ju inte vara den enda på familjeliv som vill bo/bor i Helsingborg.

• Anonym (Aerosmith)

När jag och min flickvän skulle flytta till Helsingborg tog vi en promenad i de områden vi kunde tänka oss, där kunde man gå och titta in i trappuppgångarna för att se vilket hyresbolag som ägde huset. Finns väldigt många mindre bolag där man inte behöver stå i kö sålänge som Helsingborgshem kräver.

• Hejohå5324
    Anonym (Aerosmith) skrev 2019-03-17 17:18:22 följande:

När jag och min flickvän skulle flytta till Helsingborg tog vi en promenad i de områden vi kunde tänka oss, där kunde man gå och titta in i trappuppgångarna för att se vilket hyresbolag som ägde huset. Finns väldigt många mindre bolag där man inte behöver stå i kö sålänge som Helsingborgshem kräver.

Ja det vet jag, har hittat några, men kommer du ihåg vad några av dem hette som ni hittade? Så man kan leta upp deras hemsidor?
  • Anonym (Aerosmith)
    Hejohå5324 skrev 2019-03-17 18:00:41 följande:
    Ja det vet jag, har hittat några, men kommer du ihåg vad några av dem hette som ni hittade? Så man kan leta upp deras hemsidor?
    Hmm, har för mig att vi bland annat sökte på Akelius och Rikshem, men jag vet inte om de har några ute i Helsingborg just nu.

Garnito verkar ha några ute. www.garnito.se/Pages/Appartments.aspx

Annars finns det dessa sidor:

www.boplatssyd.se/lagenheter%5Bcities%5D%5B0%5D=14

www.ledigalagenheter.com/helsingborg.html

Verkar som en del fastighetsvärdar samlas där.
  • Hejohå5324
    Anonym (Aerosmith) skrev 2019-03-17 18:21:26 följande:

Hmm, har för mig att vi bland annat sökte på Akelius och Rikshem, men jag vet inte om de har några ute i Helsingborg just nu.

Garnito verkar ha några ute. www.garnito.se/Pages/Appartments.aspx

Annars finns det dessa sidor:

www.boplatssyd.se/lagenheter%5Bcities%5D%5B0%5D=14

www.ledigalagenheter.com/helsingborg.html

Verkar som en del fastighetsvärdar samlas där.

Tack!
  • Anonym (Sheepsarecute)
    Hejohå5324 skrev 2019-03-17 16:26:44 följande:

Hej, jag har i ungefär 1,5 år varit ute efter en lägenhet i Helsingborg för att kunna flytta ihop med min pojkvän som bor där, vi bor båda hos våra föräldrar fortfarande men har som sagt väldigt länge velat flytta ihop. Vi har letat på blocket, stenbocken och brogripen men får aldrig riktigt napp, vi vill bara leta på den norra sidan också då det är dem lugnare områdena. Jag har även konto på helsingborgshem men hur mycket poäng man än har så hamnar man ändå nästan längst ner på listan..

Finns det någon som har något tips om hur man kan hitta en lägenhet? Hemsidor eller liknande. Vi orkar verkligen inte bo isär längre så all hjälp uppskattas verkligen!

Boplatssyd kanske, registrera er där.

Hur är det med ekonomin? Jobbar ni bägge två?
    Fråga bekanta kanske eller privata hyresvärdar.
  • Hejohå5324
    Anonym (Sheepsarecute) skrev 2019-03-17 22:20:42 följande:

Boplatssyd kanske, registrera er där.

Hur är det med ekonomin? Jobbar ni bägge två?

Fråga bekanta kanske eller privata hyresvärdar.

Ja båda jobbar, vi har försökt allt, men det är ju bara fortsätta försöka helt enkelt. :)
  • knivskrik

Balder, Brogripen, Willhem, Helsingborgshem, Jefast, Garnito och Energiteknik var de jag kollade regelbundet hos när vi bestämde oss för att flytta. Vi hade faktiskt sådan tur att vi fick vår första lägenhet via Helsingborgshem.

Nu bor vi hos Willhem (vilka köpte fastigheten strax efter att vi flyttat in, var Akelius innan) och de har en stadig ström lägenheter lediga tycker jag. Bra och problemfri hyresvärd är vår upplevelse hittills!

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Hejohå5324

Tack så mycket för tipsen, kommer kolla upp allt och registrera mig på alla sidorna, uppskattar detta otroligt mycket. :)

Svar på tråden Hur hittar jag lägenhet i Helsingborg?