• Puffinuff

    Illamående

    Nån mer där ute som lider av gravid illamående ? Jag är nu gravid med andra barnet i v7 och känner att det här kommer inte funka med en ettåring hemma när man mår skit. Första graviditeten mådde jag oxå jätte illa och var sjukskriven från jobbet . Någon mer som sitter i samma båt son mig ? Kan vara skönt å snacka av sig med folk med samma problem .

  • Svar på tråden Illamående
  • cleoeme

    Men jag har mått illa sen jag var i vecka 6 och det slutade inte förrän jag va i vecka 12. Jag hade dessutom extrem trötthet som påverkade mig så mycket att jag inte kunde studera eller jobba. Det har äntligen blivit bättre..

  • Puffinuff

    Fyy, använde du lergigan eller nåt annat läkemedel? Eller red du bara ut stormen? Tycker att killarna ska få illamåendet när vi står för allt annat ????

  • isofija

    Lider med dig! Jag mådde illa fram till runt v23 med nr1 och han var bara 9 månader när jag blev gravid igen med nr2 (nu i v 26).


    Den här gången var illamåendet ännu mer intensivt men klingade av runt v 13-14.
    Fick äta lergigan comp flera gånger per dag men blev ändå inte av med illamåendet.


    Mitt tips är bara att äta regelbundet och smått, enda som hjälpte någorlunda, men i princip var enda gången jag inte mådde illa när jag åt, direkt jag slutade äta kom det igen. Kan bli rätt besviken på att man inte får bättre hjälp, jag höll på att bli riktigt deprimerad innan det vände..

  • Anonym (Nr3)

    Mår illa än och är i v13+5 mår illa morgon, lunch och kväll.

    Äter inget mot illamåendet men testat såna åksjukeband men hjälper inte.

    Detta är 3:e barnet. 1:a var jag inte så illamående värre när jag väntadde barn 2, dottern och denna gången känns det ännu värre.

    Vill oxå gärna ha tips.. försöker äta lite och ofta.. men bli ändå illamående.

  • Mia86a

    Liknande sits här! Gravid med tredje barnet, illamåendet går in i sin femte vecka nu. Kör både lergigan comp och åksjukearmband. Funkar ibland men inte alltid. För tillfället funkar det att äta moröttter och dricka bubbelvatten. Ska träffa en läkare på onsdag för uppföljning så får se om jag får annan medicin då eller vad som kommer ske. Sjukt jobbigt att må illa i alla fall.

  • Puffinuff

    Jag äter Lergigan Comp och små äter hela tiden . Illamåendet finns ju alltid där men det går i vågor . Jag känner mig så mosig i huvet när jag äter dom och törstig blir det så för er oxå? Hur många ska man ta om dagen ? Första graven är helt svart för då mådde jag så illa , kommer inte ens ihåg hur länge eller när det startade. Allt är svart ???? kroppen glömmer lätt . Både gott på ont hehe . Är det någon i v7 ????

Svar på tråden Illamående