• Paulina27

    Qlaira gravid?

    Jag har alltid fått en blödning när jag ätit p-piller, varje månad, exakt på dagen och lika lång period.

    I somras började jag med p-pillret Qlaira, som är lite annorlunda gentemot vanliga 28-pillers kartor (det är olika hormondoser och endast 2 st sockerpiller). Till en början fick jag alltid en blödning när jag skulle och hade väldigt lätt för att få mellanblödningar. 

    Nu har jag inte haft mensblödning eller mellanblödning på 2 månader. Jag tog ett graviditetstest senast för 2 veckor sedan som visade negativt. Det står nämligen i bipacksedeln att vid 2 uteblivna blödningar ska man ta ett graviditetstest för att utesluta graviditet. Detta eftersom det inte är onormalt att inte få blödning varje månad.

    Trots detta är jag nojig över att vara gravid ändå då jag aldrig varit med om något liknande och har nu dessutom fått ömma bröstvårtor. 

    Jag vet att ingen kan veta om jag är gravid, men det jag undrar är om någon annan har liknande erfarenheter av Qlaira eller andra typer av hormonella preventivmedel? Jag har som sagt alltid haft regelbunden mens/blödning oavsett om jag gått på hormoner eller ej.

  • Svar på tråden Qlaira gravid?
  • Anonym (.)

    Är nog bara en hormonell obalans pga p-pillerna som gör att du får dem symptomen, visar testen negativt är du nog inte gravid, att man nojjar kan göra att man känner efter för mycket och tror allt är tecken på graviditet.

Svar på tråden Qlaira gravid?