• Anonym (Hjälpmig)

    Vill ni mysa efter samlag?

    Jag och min kille är ganska unga. Vi har varit tillsammans i några månader. Vi har extremt mycket samlag. Jag är en nyaste, alltså att jag vill ligga och kramas efter att man har haft sex. Min kille är dock inte sån. Hur brukar det va? Brukar tjejer/killar mest vilja mysa? Och hur får jag honom att vilja mysa?

    Jag känner mig nästan bortglömd när han bara lägger sig brevid mig. Som att jag bara är en kk eller ett one night stand. Får ganska mycket ångest och känner mig äcklig. Det har jag inte berättat för honom dock. Har tagit upp frågan om att mysa men det är inget han föredrar. Hjälpmig!!

  • Svar på tråden Vill ni mysa efter samlag?
  • Anonym (Nej)

    Nej nej och nej. Är 28 och gift i 8 år.. mysa är det värsta jag vet efter sex. Det är fruktansvärt! Svettigt, kladdigt, varmt och bara outhärdligt. Fyfasen..

  • Anonym (Jennie)

    Gift i 15 år och nej det är oerhört sällsynt att vi ligger kvar och myser. Vi går upp och tvättar av oss , dricker något kallt osv. Vi kan sätta oss i soffan och mysa efteråt med tv . Är det sängdags efter sex kan maken se tv och jag somnar tätt intill. Men det är inget mys utan bara vanlig närhet.

  • Anonym (...)

    Beror väl på vad du menar med att mysa. Ligga kvar, kolla varandra djupt i ögonen och viska smöriga ord till varandra? Att han ska skeda med dig? Eller att bara ligga kvar på hans arm och flämta efter sexet? Det sista gillar jag iaf. Vissa gillar andra saker. Väntar du på att han ska initiativ till det eller vet du helt säkert att han inte alls vill mysa?

  • Anonym (Ja)

    Jag ligger alltid på hans bröst efteråt och myser och så kollar vi youtube eller något tillsammans, om han vill äta godis eller nåt så ligger jag och håller om honom och väntar på att han ska bli klar med det sen lägger han sig och håller om mig också, trodde dem flesta paren gjorde liknande efteråt? Man vill ju inte ligga o sen ligga åt varsitt håll o kolla på mobilerna som inget hänt, inte jag iallafall. Älskar närhet och mys med min kille, bästa som finns. :)

  • Anonym (Mysigt!)

    Jag brukar vilja mysa, eller liksom åtminstone ligga kvar och känna närhet efteråt när man är i "the afterglow" och hämta andan och så. Tror inte pojkvännnen nödvändigtvis är emot det men han brukar vilja tvätta av sig direkt efter så han är snabb att hoppa ur sängen och gå till badrummet. Jag önskar att han kunde ligga kvar med mig en stund istället för att så abrupt bryta förtrollningen, så att säga. Som du beksriver så får det mig att känna mig lite som att jag bara är någon brud han ville ligga med utan några emotionella band, jag känner mig ganska övergiven när han bara försvinner på en gång. Förstår samtidigt dock att det är helt min egen uppfattning - han behandlar mig inte på ett respektlöst eller objektifierande sätt, han brukar nästan alltid säga att han älskar mig under sex vilket jag verkligen uppskattar, och jag förstår att orsaken till att han drar iväg är att han helt enkelt bara vill tvätta av sig. Men icke desto mindre gör det lite ont i hjärtat ändå...

  • Anonym (Nope)

    Jag känner inget behov av mys efter sex. Det kan ofta kännas för varmt och klibbigt..... Nästan lite instängt.

    Prata med din kille om ditt behov av mys efter sex. Han kanske kan tänka sig att ställa upp på det för din skull.

    Bli inte för besviken bara om han inte vill ha mys efter sex om han inte är lagd åt det hållet.... Ungefär som att man inte ska räkna med sex efter mys eftersom den andra kanske inte blir sugen på sex av mys....

  • Anonym (alltid)
    Anonym (Ja) skrev 2019-03-19 04:30:04 följande:

    Jag ligger alltid på hans bröst efteråt och myser och så kollar vi youtube eller något tillsammans, om han vill äta godis eller nåt så ligger jag och håller om honom och väntar på att han ska bli klar med det sen lägger han sig och håller om mig också, trodde dem flesta paren gjorde liknande efteråt? Man vill ju inte ligga o sen ligga åt varsitt håll o kolla på mobilerna som inget hänt, inte jag iallafall. Älskar närhet och mys med min kille, bästa som finns. :)


    Samma här. Killar som inte gillar det går fetbort och är bara ute efter sex. I alal mina relationer har vi myst och haft massor av närhet både före och efter sex. Sen om det är varmt och klibbigt t ex på sommaren kan det ju bli olidligt men känslan att vilja vara nära finns ju där från båda parter.
  • Anonym (Annapanna)

    Nej, jag vill absolut inte mysa efter sex. Vill gå upp och tvätta av mig och sedan gå och lägga mig ordentligt och sova. Gillar inte när det är varmt, svettigt och kladdigt efter sexet, känner mig så ofräsch. Och då kan jag inte somna. Dessutom kan man ju vara lite känslig både här och där efteråt och vill ha de delarna helt ifred liksom.

    Däremot om min kille skulle susa upp ur sängen och sedan direkt ge sig iväg på en joggingtur eller ut med kompisarna skulle jag känna mig lite som ett ONS, men inte när vi faktiskt båda återvänder till sängen efter uppfräschning (då för att sova).

  • Anonym (Hjälpmig)
    Anonym (...) skrev 2019-03-18 23:59:03 följande:

    Beror väl på vad du menar med att mysa. Ligga kvar, kolla varandra djupt i ögonen och viska smöriga ord till varandra? Att han ska skeda med dig? Eller att bara ligga kvar på hans arm och flämta efter sexet? Det sista gillar jag iaf. Vissa gillar andra saker. Väntar du på att han ska initiativ till det eller vet du helt säkert att han inte alls vill mysa?


    Jag vill ligga på hans arm eller bara skeda. Jag vet att han inte vill mysa, haft denna konversation några gånger.
  • Anonym (Hjälpmig)
    Anonym (Ja) skrev 2019-03-19 04:30:04 följande:

    Jag ligger alltid på hans bröst efteråt och myser och så kollar vi youtube eller något tillsammans, om han vill äta godis eller nåt så ligger jag och håller om honom och väntar på att han ska bli klar med det sen lägger han sig och håller om mig också, trodde dem flesta paren gjorde liknande efteråt? Man vill ju inte ligga o sen ligga åt varsitt håll o kolla på mobilerna som inget hänt, inte jag iallafall. Älskar närhet och mys med min kille, bästa som finns. :)


    Känner exakt likadant. Kan aldrig få nog av mys och närhet. Tycker det är konstigt att vissa par inte myser efter sex? Det känns nästan lite känslokallt enligt mig. Eller jag känner mig iallafall bara som en kk typ.
Svar på tråden Vill ni mysa efter samlag?