• Anonym (ts)

    Kan det ha framkallat ett missfall?

    Jag och min man hade sex på kvällen innan min mens skulle komma. Vi använde ett glidmedel som vi inte testat innan och båda kände att det brände en hel del. När vi var klara såg vi att jag hade börjat blöda och jag trodde det var mensen som hade kommit. Det var alltså mer än bara lite blodblandad flytning. Tänkte att "aja, det tog sig inte den här månaden heller". På morgonen hade jag inte blött mer så jag testade ändå och fick ett starkt plus. Men jag blödde ju ändå en hel del där på kvällen. Kan det ha orsakat ett missfall? Typ "sköljt bort" graviditeten? Har haft flera missfall och är orolig över att vi orsakat ett till nu :( Är för tidigt för att kunna göra något ultraljud eftersom jag bara är på bim nu.

  • Svar på tråden Kan det ha framkallat ett missfall?
  • Anonym (ts)
    mamaleona skrev 2019-03-19 10:03:37 följande:

    Ni kan inte orsakat ett missfall genom vanlig sex! Hälsn en bm


    Tack! Tänker att det kanske i så fall är glidmedlet och inte själva sexet (finns ju vissa läkemedel som används vaginalt som man inte ska använda vid graviditet) men det känns lugnande att höra.
  • Anonym (Lisa)

    Hur menar du? Att glidmedlet orsakade missfall? Aldrig, det kommer inte in i livmodern. Att sexet orsakade missfall? Nej, då skulle det aldrig födas barn. Antingen var det bara en liten blödning från din uppbyggda blodflöde slemhinna pga mekanisk retning och du är gravid. Eller så är det början på ett missfall som ändå skulle kommit. Jag har själv haft missfall och vet hur sorgligt det är, lycka till med att det går bra! Ni har hursomhelst inte orsakat något.

  • Anonym (ts)
    Anonym (Lisa) skrev 2019-03-19 10:49:46 följande:

    Hur menar du? Att glidmedlet orsakade missfall? Aldrig, det kommer inte in i livmodern. Att sexet orsakade missfall? Nej, då skulle det aldrig födas barn. Antingen var det bara en liten blödning från din uppbyggda blodflöde slemhinna pga mekanisk retning och du är gravid. Eller så är det början på ett missfall som ändå skulle kommit. Jag har själv haft missfall och vet hur sorgligt det är, lycka till med att det går bra! Ni har hursomhelst inte orsakat något.


    Jag vet inte exakt hur det skulle fungera om glidmedlet orsakade det, jag blev bara orolig med tanke på att vissa läkemedel som förs in vaginalt inte ska användas (vet inte vad som är risken där heller eftersom det inte verkar vara det aktuella ämnet utan just att det förs in vaginalt..)
    Att sexet skulle orsaka tror jag inte, även om jag läst lite olika saker där.
    Tack!
  • Anonym (Tjej)

    Jag tror din slemhinna reagerade på glidmedel och därför blödde. Jag har fått lika av tex vagitorier. Men tror inte det är missfall utan du är nog vanligt gravid :)

Svar på tråden Kan det ha framkallat ett missfall?