Inget som stämmer i cykeln, udda symptom, gravid?
Hej allihopa! Jag är helt grön på familjeliv men hoppas på lite svar och stöd ????
Innan jag började läsa runt nu de senaste dagarna så trodde jag att det mesta ang tecken på graviditet skulle vara solklart... tex att ett minus alltid är ett minus osv och att jag på något magiskt vis bara skulle veta, men nu är jag sjukt osäker! ????
Den här månaden har inget stämt. Jag slutade med mina piller i november förra året. Min cykel är i vanliga fall ca 30 dagar. När mensen inte kommit efter 35 dagar tog jag ett gravtest som var negativt. Efter 37 dagar kom "mensen" om man nu kan kalla det så. I vanliga fall blöder jag så jag måste byta koppen flera gånger om dagen. Den här gången har jag inte ens satt i kopp. Har klarat mig på tunna trosskydd.
I vanliga fall är färgen ljust röd, den här gången var det brunt. Blödningen tog slut efter 3 dagar, i vanliga fall blöder jag i 4-5 dagar.
Igår tog jag ett test till som var negativt.
I övrigt har jag haft hicka på kvällarna några gånger de senaste 2 veckorna, vilket är ovanligt.
Jag brukar ha mensvärk men har inte känt något. Om jag har ont i brösten så brukar jag ha ont i hela bröstet men nu har jag bara så sjukt ont i bröstvårtorna och det kliar på dem.
Jag trodde ju att nu när jag hade haft "mens" så var jag ju inte gravid, men nu när jag har läst på om alla anledningar man kan blöda den första tiden så är jag osäker. Trots allt så har jag tagit två negativa test?! Jag vet inte vad jag ska tro. Ska ringa gyn imorgon, men känner att jag vill få prata av mig lite och höra med er om någon varit med om liknande? ????
Ursäkta novellen... ????
Tacksam för svar! Kram