• Anonym (fundersam)

oansvarsfull sambo

jag känner mig alldeles för ansvarsfull i vårt förhållande.
    Vi har bestämmt att laga middagen varann dag, och det har inte alltid fungerat..
    men förra helgen pratade vi om detta och sa att detta verkligen måste funka.

och så idag då det är min sambos middagsdag, kommer jag hem efter jobbdag och träning och ingen middag är på bordet, ej heller ens påtänkt.
    jag nämner detta och han blir upprörd över att jag påpekar detta.
    vi tjafsar en stund och sedan säger han att han vill vara ifred.
    det känns som om han flyr och inte vågar ta emot problemet att han inte gör det som vi tillsammans bestämt.

det jobbiga är att jag anar detta varje dag (och oftast blir det ingen middag blir gjord)
    så jag har tänkt ut i förväg så jag har en andramiddagsplan..

mm.
    jag låter nog gnällig, ville skriva av mig.
    det är jobbigt att det känns som om vi tar olika mycket ansvar här hemma och att jag är drivaren som ser till att det blit gjort (eller är det bara så som jag tror??)

• Svar på tråden oansvarsfull sambo
  • dessan59

hej!, nä, det är inte alls gnälligt, man ska ju ta ansvar, om ni har kommit överenns om att laga middag varannan dag, så laga till er båda när du ska laga. och ät ute, eller att du REDAN HAR ÄTIT när han kommer hem i från jobbet. du ska se att det blir gnäll några gånger, men kanske till sist att det funkar. jag är ledsen att fråga hur gammal han är!?. har hans mamma alltid varit så snäll att alltid se till att maten är färdig nar ha kom ifrån skolan. mödrar är bra snälla i bland, dom förstår inte vad det sätter för spår när sonen flyttar heifrån och får en tjej. men stå på dig!!!!!// Desíree

• Majsan70

Då hade jag gått o köpt mig egen mat o ätit den. Eller lagat. Så hade han fått fixa egen.

• Achanta

Håller med Majsan70 - laga mat till dig själv sen får han göra egen om han vill ha.
    Så har jag gjort här hemma nån gång i protest

Svar på tråden oansvarsfull sambo