• snafel

    Namn

    Vad tycker ni om namnet Penny? har ju blivit så trendigt. Jag an inte riktigt med det. Min syster funderar på det namnet till sin dotter. Jag ryser av det.

  • Svar på tråden Namn
  • fjanten

    Ingen favorit, men det finns ju betydligt hemskare namn. Hade inte höjt på ögonbrynen om jag hörde namnet.

  • fluu

    Det är på inget vis konstigt eller fult och dessutom är det lätt att både uttala och stava. Dock tycker jag att det är menlöst och mjäkigt, ett smeknamn. Dessutom låter det inte bra ihop medde flesta svenska efternamn.


    Jag är Narcissus, en dfåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Hon)

    Tycker namnet är fint. Men även om du spyr på namnet så spelar det ingen roll. Dom bestämmer. Ha din åsikt för dig själv för att inte såra. Eller åtminstone formulera dig på ett schysst sett att det inte är ditt favorit namn. Saker som handlar om ens barn sårar hårt

  • trollhona

    Personligen tycker jag att namn som Penny, Nelly, Ellie mfl är mer smeknamn  än riktiga namn. Lite som att döpa ett barn till Jonte eller Jerka istället för Jonatan respektive Erik. Sedan tycker jag att många av y-namnen signalerar lågklass när de sedan  har svenska efternamn som Klasson eller Kronkvist. Men det är min personliga åsikt, med det sagt så finns det långt mycket värre namn än Penny också.

    Du får helt enkelt bita ihop och hoppas att din syster får en frisk bebis och att du slutar rysa av namnet med tiden.

Svar på tråden Namn