• brallison

    Vilka kläder innan gravidbyxor?

    Hej!
    Nu har det gått så lång tid efter jag varit gravid med min dotter att jag har glömt allt:)  Minns att även förra gången började jag få mage ganska tidigt (i v. 11 kunde jag inte längre använda mina vanliga byxor/jeans), men jag minns inte vad jag använde istället. Jag är inte riktigt en klänning/kjol-tjej (förutom att även alla dessa brukar sitta åt på mig) och mysbyxor på kontoret är inte ok enligt mig. Men vad ska man ha på sig innan man ska börja med mammabyxor? Obestämd

  • Svar på tråden Vilka kläder innan gravidbyxor?
  • brallison
    Långbenopluto skrev 2019-03-20 15:25:07 följande:

    Men varför kan du inte ha mammabyxor då? Det är ju ingen som ser vad du har för byxa upptill?


    De brukar vara alldelles för stora
  • Ninjara

    Det finns mamma leggings som ser ut som vanliga jeans. Finns också jeans med mamma del ovan rätt vanligt att butiker med mamma sortiment har hemma. Så att man kan åka och prova.

  • Anonym (Kant)

    En för stor kant kan vikas ned, annars finns omlott-gravidbyxor vars kant är lagom från start. Jag skulle dock köra på gravid-strumpbyxor och klänningar/långa koftor i början

  • Aamon

    Jag köpte mammabyxor på h&m. Vissa var lösare så de passade när jag var större och andra var tajtare och passade perfekt i tidig graviditet och efter förlossningen första dagarna innan jag kom i mina vanliga byxor.

  • Hanna D
    brallison skrev 2019-03-20 15:26:09 följande:

    De brukar vara alldelles för stora


    På vilket sätt? Runt magen?

    Prova med sådan som går under magen istället för över eller tvärtom om. Eller annan storlek/modell.

    Eller dina vanliga byxor men med en gummisnodd / hårsnodd i knapphålet för lite extra plats, hade så länge med första.
  • Anonym (Svullo)
    Ninjara skrev 2019-03-20 15:32:14 följande:

    Det finns mamma leggings som ser ut som vanliga jeans. Finns också jeans med mamma del ovan rätt vanligt att butiker med mamma sortiment har hemma. Så att man kan åka och prova.


    Hur lika vanliga jeans är dom? Är tidigt i graviditeten men har svullnat upp så att det börjar synas men vi kan inte gå ut med graviditeten än:$
Svar på tråden Vilka kläder innan gravidbyxor?