• Anonym (U)

    Lock för örat, vad göra?

    Jag fick feber för ca 1,5 vecka sedan med sprängande huvudvärk och låg och skakade och grät i sängen för jag hade aldrig varit med om något liknande tidigare.
    Hursomhelst, för ca en vecka sedan fick jag väldigt ont i ena örat. Sedan dess har jag haft lock för örat och hör knappt, gör dock inte ont. Det är SÅ frustrerande och obehagligt.

    Har googlat och läst saker man ska göra men inget hjälper.
    Någon som vet om det är normalt att ha lock för örat så länge? 

  • Svar på tråden Lock för örat, vad göra?
  • Anonym (Vc)
    Anonym (U) skrev 2019-03-20 22:58:13 följande:

    Jag fick feber för ca 1,5 vecka sedan med sprängande huvudvärk och låg och skakade och grät i sängen för jag hade aldrig varit med om något liknande tidigare.

    Hursomhelst, för ca en vecka sedan fick jag väldigt ont i ena örat. Sedan dess har jag haft lock för örat och hör knappt, gör dock inte ont. Det är SÅ frustrerande och obehagligt.

    Har googlat och läst saker man ska göra men inget hjälper.

    Någon som vet om det är normalt att ha lock för örat så länge? 


    Kan vara så att du hade en öroninflammation och efter den fått vätska bakom trumhinnan. Gå till vårdcentralen och låt en läkare titta i örat?
  • John22

    Som sagt, låt en läkare titta på det. Det kan röra sig om vätska eller svullnad snarare än ett normalt lock. Håll inte på och mixtra med valsalvamanövern eller diverse huskurer.

  • Denicet
    Anonym (U) skrev 2019-03-20 22:58:13 följande:
    Lock för örat, vad göra?

    Jag fick feber för ca 1,5 vecka sedan med sprängande huvudvärk och låg och skakade och grät i sängen för jag hade aldrig varit med om något liknande tidigare.
    Hursomhelst, för ca en vecka sedan fick jag väldigt ont i ena örat. Sedan dess har jag haft lock för örat och hör knappt, gör dock inte ont. Det är SÅ frustrerande och obehagligt.

    Har googlat och läst saker man ska göra men inget hjälper.
    Någon som vet om det är normalt att ha lock för örat så länge? 


    Blev någon av er fri från detta? Hur lång tid tog det och hur länge satt locket i?
Svar på tråden Lock för örat, vad göra?