• Madde007

    Spjälsängsskydd

    Hej undra bara helt allmänt hur många som använt spjälsängsskydd till sina barns spjälsängar? Förstår att de är bra då de inte ska slå huvudet eller fastna med ben/armar :) men vissa kör ju utan så vill bara allmänt få en blick va ni son ha haft/inte haft ha för erfarenhet :)

  • Svar på tråden Spjälsängsskydd
  • GAndrea

    Jag har ett från Ikea som funkade jättebra till storasyster. Hon fastnade aldrig. Lillasyster är mycket rörligare och spralligare i sömnen och rullar in oh över det. Lossnar kardborrebanden och fastnar med fötterna ändå.

    Funderar på om jag ska ta bort det eller inte, men det blir lite mer ombonat i sängen med det och hon ser inte ut och blir distraherad av saker i rummet så lätt när det är på s jag vet inte hur jag ska göra

  • ALM82

    Vi började med ett, men sen började min dotter att vända sig till mage, utan att vända tillbaka, och då sa barnläkaren (bor inte i Sverige) att det var bäst att ta bort det om hon skulle hamna med näsan/munnen mot det och inte kunna andas. 

  • FochP

    Vi har ett spjälskydd. Däremot har vi vikt det lite åt sidan vid ena långsidan så att vi ska kunna ha ögonkontakt från våran säng.

  • mammalovis

    Vi har haft spjälskydd till alla tre. Det har fungerat bra. Ibland kunde det dock varit högre än normalhöjden. Till lilleman på 3,5 år plockade vi bort det vid senaste magsjukan. Han sover på lägsta läget med ena sidan borttagen. Det minskar ju risken att de pillar ner allting innanför sängen, som är populärt i perioder.

  • nnnnnnnn

    Hade ett långt som man satte varannan spjäla på insidan och varannan på utsidan, spjälskyddet "åkte slalom" mellan spjälorna! Då satt det bra utan att lossna eller krångla och skyddade bra.
    stal några bilder på nätet som visar hur det såg ut, ungefär...



Svar på tråden Spjälsängsskydd