• Anonym (Kille37)

    Kär och kåt på kollega

    Jag är så fruktansvärt attraherad av en kvinnlig kollega! Vi båda är gifta. Vad ska man ta sig till?

  • Svar på tråden Kär och kåt på kollega
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Kille37) skrev 2019-03-21 17:05:40 följande:

    Jag är så fruktansvärt attraherad av en kvinnlig kollega! Vi båda är gifta. Vad ska man ta sig till?


    Du kan börja med att läsa de mängder av trådar i samma ämne som finns här på FL. Samma råd du finner där kommer du att få.
  • Anonym (fundera)
    Anonym (Kille37) skrev 2019-03-21 17:05:40 följande:

    Jag är så fruktansvärt attraherad av en kvinnlig kollega! Vi båda är gifta. Vad ska man ta sig till?


    Du kan ju börja med att ta dig en ordentlig titt på din fru och dina barn och sen funderar du ordentligt på varför du öht vill såra och förnedra dem som en otrohet gör? Vill du verkligen vara den fega jäveln som sänkte sin fru och miste halva tiden med sina barn för att det kliade i kuken för en kollega?

    Personligen tycker jag ingen brud i världen är värd en sån grej...
  • Anonym (Lust)

    Berätta mer. Har ni kontakt ? Hur ofta träffas ni? Är det ömsesidigt?

    Vad är det som denna kvinna har som inte din fru har?

    Hur är förhållandet till din fru?

  • frökenfia
    Anonym (Lust) skrev 2019-03-21 19:57:03 följande:

    Berätta mer. Har ni kontakt ? Hur ofta träffas ni? Är det ömsesidigt?

    Vad är det som denna kvinna har som inte din fru har?

    Hur är förhållandet till din fru?


    Vill också veta! Jag har gått och kärat ner mig i min kollega jag med. Och båda är också gifta. Jag får känslan av att äktenskapet inte är särskilt bra, precis som mitt, och kan därför tänka mig att inleda ngt om han vill. Men han måste ta första steget isåfall.

    Gillar den här kvinnan dig tillbaka?
  • Anonym (Kille37)
    frökenfia skrev 2019-03-21 22:17:36 följande:

    Vill också veta! Jag har gått och kärat ner mig i min kollega jag med. Och båda är också gifta. Jag får känslan av att äktenskapet inte är särskilt bra, precis som mitt, och kan därför tänka mig att inleda ngt om han vill. Men han måste ta första steget isåfall.

    Gillar den här kvinnan dig tillbaka?


    Jag tror att hon gillar mig tillbaka men jag är alldeles för rädd för att ta första steget.
  • Anonym (Lust)

    Vad får dig att tro att hon är intresserad ?

    Om du är säker på att hon är intresserad, varför tvekar du?

  • Anonym (Fyfan)

    Tycker du ska separera först. Vafan är det för fel på folk. Jag förstår att ni har dåliga äktenskap bla bla bla. Är det så svårt att lämna och sen gå och göra vad man vill. Låt eran fru/man, den personen ni lovat er trogenhet få chansen att skiljas. Så fruktansvärt många oärliga och svekfulla egon. Och JO jag förstår att känslor och kåthet inte är något man gör medvetet men att inte öppna käften och vara ärlig som en vuxen människa förstår jag inte.

    Snälla ts var ärlig du kommer få så mkt tillbaka för det i framtiden.

  • Anonym (Lust)

    Men jisses. Så upprörd man kan bli. Han har ju inte tänkt flyga på människan och ha sex med henne.

    Men att lära känna anser jag inte är otrohet. Om det senare leder till något djupare så kan man ju försöka avsluta innan man tar det vidare till nästa steg..

    Alla blir så upprörda över otrohet.. Jag brukar tänka så här.. Är min partner otrogen mot mig så är det hans val. Det finns inget jag kan göra.. Jag kan inte låsa fast honom vid mig. Vi är bara människor .. och ibland så händer det. Här själv varit med om båda!

    Dock är det att föredra att göra slut med partnern först!

  • Anonym (Fyfan)

    Vad gör det för skillnad, vad hon vill? Du har ju tanken på att separera. Varför bara inte vara ärlig mot frugan och låta henne få träffa någon som vill ha henne. Allt handlar ju om vad du vill och vad du tycker är ok. Prata med frugan. Tycker oavsett att det är dålig stil att gå bakom ryggen. Fegt att inte vara öppen och ärlig. Du vill ju uppenbarligen mer ned kollegan så det är ju redan en slags otrohet. Prata med frun och se vad hon tycker

  • Anonym (fundera)
    Anonym (Lust) skrev 2019-03-22 12:43:24 följande:

    Men jisses. Så upprörd man kan bli. Han har ju inte tänkt flyga på människan och ha sex med henne.

    Men att lära känna anser jag inte är otrohet. Om det senare leder till något djupare så kan man ju försöka avsluta innan man tar det vidare till nästa steg..

    Alla blir så upprörda över otrohet.. Jag brukar tänka så här.. Är min partner otrogen mot mig så är det hans val. Det finns inget jag kan göra.. Jag kan inte låsa fast honom vid mig. Vi är bara människor .. och ibland så händer det. Här själv varit med om båda!

    Dock är det att föredra att göra slut med partnern först!


    Men jisses vilket skitsnack och dåliga bortförklaringar. Råkade du bara missa att tråden ligger under OTROHET och att den heter "kär och KÅT på kollega"? Men av det drar du slutsatsen att TS baaaara vill lära känna henne lite bättre..... inte ens en tolvåring skulle gå på det där skitsnacket.

    Bara för att du är ok med otrohet betyder att andra är det. Och ovavsett hur mycket du försöker göra svek och lögner till något ofarligt, nästa lika vardagligt som att snyta sig eller lägga av en fjärt så är det nog jävligt få som håller med dig om det. Otrohet gör oftast väldigt mycket skada på de drabbade, folk blir utslagna i månader eller år och får många ggr stora problem med tillit för att inte tala om skadan den gör på barnen som får bevittna hela skitstormen och sen får leva med föräldrar som inte kan samarbeta.

    Det är inte direkt rocket sciense VARFÖR folk blir upprörda över hur i helvete man kan behandla sin partner och sina barn på det sättet bara för att få sig ett knull med en kollega. Snarare är det jävligt märkligt hur fan visa personer kan sitta och ta sånt skitbeende i försvar?
Svar på tråden Kär och kåt på kollega