• Deedeeone

    Erfarenheter av rosenrot, folsyra och andra saker som ska hjälpa när man vill bli gravid?

    Som rubriken lyder, vad har ni här inne för erfarenheter av tillskott för att hjälpa kroppen att bli gravid? Har något funkat?

    I övrigt tar jag emot ALLA tips och tricks som kan hjälpa oss att få till det där efterlängtade plusset!

    Kan vara allt från sexställningar/efter sex till kost.

    Hoppas så många som möjligt delar med sig av sina erfarenheter och råd <3

  • Svar på tråden Erfarenheter av rosenrot, folsyra och andra saker som ska hjälpa när man vill bli gravid?
  • ajjans

    Jag har testat rosenrot två månader, änsålänge har jag inte blivit gravid men jag tycker det känns tydligt att ägglossningen förstärks. Fick mina allra första positiva ägglossningstest när jag ätit rosenrot :) 

  • Pimpinellan

    Folsyra gör absolut inget för fertiliteten- det ska man äta för att minska risken för fosterskador. Jag provade i princip allt som fanns och blev inte gravid ändå.
    Det som bevisligen kan ha effekt är för kvinnans del: inte äta nsaid-piller, inte vara överviktig, inte dricka alkohol, inte vara underviktig, inte röka
    för mannens del: inte ha pungen varmt som tex bastu eller varma bad. inte röka, inte vara överviktig, inte dricka alkohol, inte ta anabola

  • Ok1020

    Har provat borago nu i 1 månad som tydligen ska göra slemhinnan tjockare och hjälpa ägget att fästa. Det hjälpte inte. Så nu provar jag en månad till, har en vad man skämtsamt skulle kunna kalla exemplarisk cykel i övrigt så jag vet inte vad jag ska äta för jag vill heller inte rubba den.

  • Omstart2019

    De två gångerna jag blev gravid nu då vi försökte under 7 månader, var de två månaderna vi använde Concieve Plus glidmedel som ska likna ägglossningssekret. Har absolut ingen aning om det faktiskt var tack vare det som jag blev gravid, men känslan är ju att det hjälpte oss.

  • Deedeeone
    Omstart2019 skrev 2019-03-24 08:20:12 följande:

    De två gångerna jag blev gravid nu då vi försökte under 7 månader, var de två månaderna vi använde Concieve Plus glidmedel som ska likna ägglossningssekret. Har absolut ingen aning om det faktiskt var tack vare det som jag blev gravid, men känslan är ju att det hjälpte oss.


    Åh jag har köpt hem det nu, spännande!
  • Ok1020
    Omstart2019 skrev 2019-03-24 08:20:12 följande:

    De två gångerna jag blev gravid nu då vi försökte under 7 månader, var de två månaderna vi använde Concieve Plus glidmedel som ska likna ägglossningssekret. Har absolut ingen aning om det faktiskt var tack vare det som jag blev gravid, men känslan är ju att det hjälpte oss.


    Använder också det och har gjort det ca 4 månader utan framgång tyvärr :(
  • Omstart2019
    Ok1020 skrev 2019-03-24 11:21:34 följande:

    Använder också det och har gjort det ca 4 månader utan framgång tyvärr :(


    Aha vad trist!

    Deedeeone: Lycka till!
  • Deedeeone
    Omstart2019 skrev 2019-03-24 15:55:22 följande:

    Aha vad trist!

    Deedeeone: Lycka till!


    Tack! Fullt utslag på ÄL test sent igår kväll, blir till att roa sig ordentligt idag hahaha
  • Lemoon

    Hej!

    När jag blev gravid så hade jag ätit rosenrot och tagit Bisolvon eftersom jag då var förkyld med hosta, efteråt läste jag om att Bisolvon gör sekretet tunnare och lättare för spermierna att simma igenom... Vet inte om det var Bisolvon eller rosenrot som hjälpte mig bli gravid... Men jag har tagit rosenrot vid andra försök efter sonen och jag har inte blivit gravid... Denna månaden tar jag bisolvon pga hosta men får se om det kanske hjälper vid äl... 
    Lycka till!

Svar på tråden Erfarenheter av rosenrot, folsyra och andra saker som ska hjälpa när man vill bli gravid?