• Anonym (Tjena)

Fråga!

Tjena FL! Nyss reggat mig här. Behöver tips och råd. Detta är dagsfärskt kan jag tillägga.

Problem: frugan är på minisemester med en polare och igår blev det alkoläsk utan dess like och det blev sängbesök av ett ex till henne. Jag spyr rakt ut när jag får reda på det för det är vidrigt. Men! Grejen är att vi har ett litet barn på strax över året och det är hen jag tänker på mest! Vi har hus och Volvo ihop. Vad fan ska jag ta mig åt? Kan man få ned månadskostnaderna på lån osv, så att jag kan bo kvar själv enbart för mitt barns skull?

Vad kan banken göra i såna här lägen? Kan man bo kvar i ett hus själv med en inkomst på 32k innan? Måste man köpa ut fruntimmret och går det isf att låna till det om man inte har några anmärkingar överhuvudtaget?

Mvh

• Svar på tråden Fråga!
  • Anonym (K)

Du får ta ett tag att smälta situationen innan du börjar riva sönder familjen ännu mer. En otrohet känns hemsk när det sker. Men det är inte omöjligt att förlåta. Eftersom ni har barn ihop så kan det vara värt att gå i parterapi och reda ut det, vänta och se hur du känner om nån månad.

Tillfälligt så borde hon dock flytta ut en vecka eller så så att ni inte mördar varandra.

• Anonym (Tjena)

Att jag ska förstöra familjen? Det är väl hon som har gjort det?

Jag ville ju ha svar på allt det andra som jag skrev. Hon får gärna ha sina ursäkter och gråtperioder, bryr mig inte. Bryr mig om och tänker på mitt barns bästa. Om jag kan bo kvar själv i huset.

• Tecum

Det beror på hur stort lånet och månadskostnaden är. Om ni redan nu ligger på marginalen är det kört. Men ta ett snack med banken, det är deras jobb att ge råd i situationer som denna.
    Nästa fråga är då om det är lönt att klamra sig fast vid huset om det innebär att leva snålt i många år framöver? Barnet är så litet att det inte har några band eller behov av huset, men däremot behov av två föräldrar med sund ekonomi.

Svar på tråden Fråga!