• Anonym (Klyve­n)
    Äldre 25 Mar 11:26
    164 visningar
    4 svar
    4
    164

    Hur går man vidare?

    Ni som har råkat ut för otrohet och stannat kvar, hur har ni gjort? Kan man verkligen gå vidare efter ett sådant svek? Kan man verkligen släppa det helt och hållet?

  • Svar på tråden Hur går man vidare?
  • Xzx
    Äldre 25 Mar 12:31
    #1

    Det går att komma över, om det görs rätt. Men det kräver mycket av båda parter. Dock, i min erfarenhet, så sker det en gång finns alltid risken att det sker igen. Personen har på något sätt bekänt färg...

  • Anonym (FYI)
    Äldre 25 Mar 13:12
    #2
    Anonym (Klyven) skrev 2019-03-25 11:26:16 följande:

    Ni som har råkat ut för otrohet och stannat kvar, hur har ni gjort? Kan man verkligen gå vidare efter ett sådant svek? Kan man verkligen släppa det helt och hållet?


    För min del hade det varit svårt att släppa. Tilliten hade varit borta.
    Men, alla är olika, och mycket beror på vad man har i bagaget tillsammans.
    Barn, ekonomi, huslån. En del tror jag väger in dessa saker i om det är värt att fortsätta.
    Inners inne tror jag inte ett förhållande håller över tid. Känslor man hade innan kommer inte tillbaka.
  • Anonym (X)
    Äldre 25 Mar 20:49
    #3

    Jag tror att det går att gå vidare om man får tid att bearbeta och båda investerar lika mycket i arbetet. Sen tror jag mycket det beror på hur sveket såg ut, hände det en gång eller var det en lång affär. Var det på fyllan eller ett aktivt val, tex genom att man leta på nätet. Och där är vi nog olika vad man tycker är värst. Sedan beror det ju på hur personen som varit otrogen agerar efteråt, är det med stor ångest eller vill man bara släta över. Den som varit otrogen kan må lika dåligt som den som blivit bedragen och med rätta. Men jag tror faktiskt inte att alla som varit otrogna gör om det. En del lär sig sin läxa.

  • Anonym (Enkel­t)
    Äldre 25 Mar 21:52
    #4

    Man dumpar och går vidare med vetskapen om att man var den bättre parten i förhållandet... såvida inte du var den otrogna parten, då blir det jobbigare..

Svar på tråden Hur går man vidare?