• Olaaf82

    Försämrad sömn pga Omega 3

    Har läst mycket bra saker om Omega 3, särskilt för barn som har någon diagnos såsom autism eller ADHD eller liknande. Att det skulle hjälpa mot dåligt humör, aggressioner och sömnsvårigheter etc.. Då vår dotter på 3 år ska utredas för autism har vi testat att ge henne Omega 3 (Morepa Mini en kapsel per dag) för att förbättra hennes humör. Sen vi började ge henne detta sen ca en vecka tillbaka har hon sovit fruktansvärt dåligt. Vaknar typ 2 på natten och ör tokpigg. Tar väldigt många timmar innan hon somnar om. Väldigt frustrerande för hela familjen. Oavsett om hon sovit på dagen eller inte. Hon har tidigare sovit hela nätter och ändå varit hyfsat lätt att natta.

    Så min fråga, har någon erfarenheter av att Omega 3 försämrat barns sömn? Tacksam för svar. :)

  • Svar på tråden Försämrad sömn pga Omega 3
  • Anonym (Mamma)

    Mina barn har nyligen börjat ta omega3 (eye q tuggisar) och de sover (fortfarande) hela nätter. Vår dotter är 5 och är ganska utmanande så tänkte att omega3 kan vara bra för jag har också bara hört positivt om det.

  • Olaaf82

    Då kanske vi får testa den sorten sen och se om det blir skillnad. Vi ska först testa att sluta med dessa och se om hon börjar sova bra igen.

    Tack för ditt svar! :)

Svar på tråden Försämrad sömn pga Omega 3