• Äldre 25 Mar 22:11
    126 visningar
    0 svar
    0
    126

    Hjälp!

    Hej!

    För cirka 2 år sedan så flyttade jag lite över 100 mil hemifrån för att börja jobba med något jag verkligen brinner för. Jag kommer från norra Sverige och flyttade ner till Skåne. Jag jobbar nu med hästar och varför jag valde att flytt hit ner var för att det är så himla svårt att tävla på den nivån jag vill hemma i Norrland.

    Nu kommer jag till ett stort problem som tynger mig riktigt riktigt mycket. Det har nu gått så långt att jag får ångest attacker och vet inte vart jag ska ta vägen.

    Grejen är så att jag har fruktansvärt mycket hemlängtan. Jag vill bara flytta hem hela tiden. Jag saknar min familj och mina riktiga vänner så himla mycket. Just nu åker jag hem cirka en gång i månaden för att jag saknar dom så himla mycket.

    Många tänker säkert att det bara är att flytta hem igen om det är såhär jag känner. Men där stöter vi då på nästa problem. Hästarna och min satsning inom sporten är verkligen något jag brinner för och något jag verkligen vill göra. Och om jag skulle flytta hem igen så betyder det att jag inte kommer kunna satsa på ridningen så som jag gör idag. Jag kommer inte kunna tävla de tävlingar jag vill och jag kommer inte kunna utvecklas inom sporten på samma sätt som jag gör idag..

    Detta är vad jag grubblar över varenda dag! Jag kan verkligen inte bestämma mig, ska jag flytta hem eller inte. Är det värt att missa all tid med min familj och mina vänner som jag saknar och älskar så mycket. Har verkligen vägt för och nackdelar i de båda alternativen..

    Jag vet att det bara är jag själv som kan bestämma mig om detta.. Men jag känner bara att jag behöver skriva av mig detta och kanske någon kan ge tips eller har några liknande erfarenheter!

    Vad jag är mest rädd för är att jag kommer ångra mig och få ångest för att jag är tillbaka hemma igen. Samtidigt som jag har ångest nu för att jag bara vill vara hemma :(

Svar på tråden Hjälp!