• Anonym (Anonym)

Dulcolax eller toilax?

Vad är skillnaden mellan dulcolax och toilax? Ska nog göra en sigmoidoskopi och har fått toilax för det.

Är rädd för att få jätteont i magen av det för jag inte använt det märket innan. Har reagerat på microlax nämligen. Fick väldigt ont av den. Men dulcolax är inte alls likadant.

Ska ta både toilax i tabletter och stolpiller enligt dom. Men jag har köpt dulcolax tabletter och stolpiller så jag har det med. Vill mycket hellre ta dom för jag är orolig. Men vet inte om man kan göra så?

Enligt hon på apoteket gick det, för hon menade att det är ju samma sak. Men enligt en sjuksköterska där så skulle jag helst ta det jag fått av dom. Men jag vill inte ta nåt annat märke helst. Är redan orolig som jag är egentligen.

• Svar på tråden Dulcolax eller toilax?
  • Anonym (Laxeringsmissbrukare)

För mig ger Toilax mer kramper än dulcolax .

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Laxeringsmissbrukare) skrev 2019-03-26 13:27:46 följande:

Usch , inte roligt. Är med rädd för det.
  • Anonym (Anonym)

Någon mer?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Laxeringsmissbrukare) skrev 2019-03-26 13:27:46 följande:

Vet du vad det är för skillnad mellan dom? Ska det inte äta ungrfär samma? Var det de vanliga tabletterna du tog då eller stolpiller?
    Anonym (Anonym) skrev 2019-03-26 14:54:12 följande:

Vet du vad det är för skillnad mellan dom? Ska det inte äta ungrfär samma? Var det de vanliga tabletterna du tog då eller stolpiller?

Tar alltid tabletter , ibland kombinerat med microlax
    Anonym (Anonym) skrev 2019-03-26 14:54:12 följande:

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Laxeringsmissbrukare) skrev 2019-03-26 15:52:45 följande:

Okej , prova magnesium tillskott annars om du inte redan gjort det, det hjälper mot förstoppning. Eller mjuka päron. Men just magnesium verkar läkarna ganska nyligen kommit på att det hjälper. De har börjat skriva ut det för det sägs det nu.
    Anonym (Anonym) skrev 2019-03-26 17:28:50 följande:

Okej , prova magnesium tillskott annars om du inte redan gjort det, det hjälper mot förstoppning. Eller mjuka päron. Men just magnesium verkar läkarna ganska nyligen kommit på att det hjälper. De har börjat skriva ut det för det sägs det nu.

Tack för tipset.

Men är inte förstoppad.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Laxeringsmissbrukare) skrev 2019-03-26 17:40:56 följande:

Tack för tipset.

Men är inte förstoppad.

Missbrukar du sånt? Varför? Du förstör ju dig själv iaäfakl
  • Mantrasina
    Anonym (Anonym) skrev 2019-03-27 07:52:19 följande:

Missbrukar du sånt? Varför? Du förstör ju dig själv iaäfakl

Läser du alls ts? Det är enligt ts inför en undersökning som kräver laxering innan.
  • Anonym (Anonym)
    Mantrasina skrev 2019-03-27 08:02:04 följande:

Läser du alls ts? Det är enligt ts inför en undersökning som kräver laxering innan.

Är ju jag som är ts
  • Anonym (Anonym)
    Mantrasina skrev 2019-03-27 08:02:04 följande:

Personen kallade sig missbrukare av laxeringsmedel och säger den inte är förstoppad när den använder det
  • Mantrasina
    Anonym (Anonym) skrev 2019-03-27 08:08:02 följande:

Personen kallade sig missbrukare av laxeringsmedel och säger den inte är förstoppad när den använder det

Nejnejnej. Jag undrar om den personen alls har läst ts, det vill säga trådstarten. Kunde varit tydligare där. Vet att det int eär dum undrar varför personen inte läser ordentligt.
  • Mantrasina

Och nu ser jag att jag också missförstått.

Varför buggar det här forumet så mycket numera?

Sorry anonym(anonym), jag rör uppenbarligen till det idag.

• Anonym (Anonym)
    Mantrasina skrev 2019-03-27 08:17:51 följande:

Och nu ser jag att jag också missförstått.

Varför buggar det här forumet så mycket numera?

Sorry anonym(anonym), jag rör uppenbarligen till det idag.

Ingen fara alls, jag förstår. Jag vet inte , har också märkt det. Läst att ändra också skrivit en del om buggar. Hoppas de fixar det snart.
Svar på tråden Dulcolax eller toilax?