• Äldre 26 Mar 20:43
    399 visningar
    1 svar
    1
    399

    Goasting

    Oklart på stavning.... Men HUR och VARFÖR har detta blivit en grej inom singelvärlden, som tjej händer detta alldeles för ofta vid kontakt med nya killar, ålder spelar ingen roll..

    Hur är det bland killar. Goastar vi tjejer med??

    Tycker det är ledsamt att man inte kan stå för ett nej, ist bara försvinna som inget hänt och lämna den andra personen undrande o tvivlande på sej själv

  • Svar på tråden Goasting
  • Äldre 26 Mar 21:18
    #1

    Sånt där kan vara diffust tyvärr. Det är inte säkert att motparten medvetet ghostar , hen kan helt enkelt uppfatta situationen på ett annat sätt. Och åt andra hållet.. att jag känner mig ghostad betyder inte att jag faktiskt blev det.. det är ju liksom bara min egen känsla där.

    Dock anser jag att det moderna tekniksamhället ställer till det här, vi förlitar oss allt för mycket på appar,sms,chatt,sajter i vår kontakt med varandra att vi ofta missar att faktiskt prata med varandra på riktigt. Att öga mot öga säga det man känner minskar risken för missförstånd och feltolkning. Istället undrar vi varför hen inte gillar kortet på Facebook och undrar genast om vi är ghostad bara för att hen inte är inloggad på hela kvällen.

    Jag blir fortfarande förvånad och förvirrad när man säger " vi hörs" och menar då att prata via någon app istället för i telefon eller träffas på riktigt.

Svar på tråden Goasting