• Anonym (En orolig själ)

Fiskben i halsen - någon som fått?

Igår åt jag potatis och fisk. Det var panerad torsk från Findus.

Plötsligt stack det till i halsen. På höger sida. Någonstans i området där tungan liksom försvinner ner i halsen. Det stack till lite då och då. Tittade i halsen men såg inget. Åt hårdbröd och drack vatten.

Stickningarna försvann. Men till och från så gör det ont i området. Som vid en förkylning, fast lite mer. Det kommer och går. Sedan gör det även lite ont åt höger öra emellanåt.

Har precis varit förkyld. Så vet ej om jag hade detta halsonda och öron-onda innan. Vet ju inte heller om det var ett fiskben som stack till.

Men är hypokondriker och väldigt orolig. Så får för mig att det var ett fiskben och att det nu sitter kvar en bit. Blev ju inte lugnare när jag googla och läste att det gör inte ont utan upplevs obehagligt och diffust många gånger samt att ett fiskben kan ha sönder strupen på ett par dagar.

Någon som haft fiskben i halsen? Hur kändes det?

• Svar på tråden Fiskben i halsen - någon som fått?
  • Anonym (En orolig själ)

Ingen som upplevt fiskben i halsen?

• partouze

Jag har, fick åka ambulans när jag det fastna precis framför hålet där man andas in i halsen :p. Va tydligen farligt ifall man råka andas in det i lungorna.

Ida 12/1-12
  • rocker

Ja. Jag fick ett fiskben i halsen i skolan en gång. Fick inte bort det. Gick till skolsköterskan som följde med mig till sjukhuset. Där kunde en läkare ta bort det. Hade ont flera dagar efter för det blir liksom ett sår och svullet . Kändes skönt att äta glass som bedövande. Det här hände när jag var 13 år 1983 och sedan dess är jag alltid orolig när jag äter fisk även fast jag tycker det är gott. Söker alltid igenom fisken och letar efter ben som jag plockar bort. Tar tid för mig att äta fisk, måste känna igenom varje tugga ordentligt.

Svar på tråden Fiskben i halsen - någon som fått?