• Kungligheten1

MVC i Sundsvall!?

Hejsan!

Några sundsvallsbor som kan rekommendera en mvc här? Är gravid med första barnet- och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Är den första i vänskapskretsen som är gravid så ingen hjälp från bekanta har jag.

• Svar på tråden MVC i Sundsvall!?
  • Gullpluppan

Hej!
    Jag har gått på centrum alla fem gånger. Det beror ju alltid på vilken bm du får men det går ju att byta. Jag har haft underbara bm där och lite enligt mig tråkiga, men absolut ingen som var dålig på sitt jobb. Så jag skulle absolut rekommendera att gå där. Finns många att byta till i fall det inte skulle klicka med den första bm :)

• Kungligheten1
    Gullpluppan skrev 2019-03-27 23:36:40 följande:

Hej!

Jag har gått på centrum alla fem gånger. Det beror ju alltid på vilken bm du får men det går ju att byta. Jag har haft underbara bm där och lite enligt mig tråkiga, men absolut ingen som var dålig på sitt jobb. Så jag skulle absolut rekommendera att gå där. Finns många att byta till i fall det inte skulle klicka med den första bm :)

Hej!! Tack för förslaget! Haha ja det är bara lite överväldigande. Jag brukar tycka om att ha koll på läget och vara lite i kontroll. Men det här var okänt territorium för mig, men ditt tips hjälper verkligen! Tack så jättemycket!!! Men att man kunde byta om man inte klickar, det visste jag inte om. Det är lite det som är min rädsla (låter kanske löjligt): att vara fast med en barnmorska som jag inte alls är bekväm med.

Nu skriver jag gör mycket, haha. Återigen, tack så mycket för tipset! :)
  • Gullpluppan

Ja det är klart det är överväldigande! :) 
    Jag bytte första gången jag var gravid. Skulle du känna att nej det här känns helt fel då säger du antingen till hen eller ringer dit och ber om en annan. Du behöver inte ens berätta anledningen. Alla klickar inte med alla och det är viktigt att du känner tillit till din bm :) Lycka till!

Svar på tråden MVC i Sundsvall!?