• Ngravid

Vita trådar i urin? KÄNSLIG BILD

Hej, har nu på senaste tid uppmärksammat vita trådar i urinen och har idag uppmärksammat en längre tråd, aldrig haft det innan och lite svårt att hitta något på internet om det.

Någon som varit med om det och vet vad det är? Ska ta kontakt med vårdcentral också

Bifogar bild så är ni känsliga titta inte

• Svar på tråden Vita trådar i urin? KÄNSLIG BILD
  • Aamon

Hårstrå? Varför är urinen grön är ju också en intressant fråga...

• Anonym (Mask?)

Mask från rumpan?

• Ngravid

Det är inga hårstrån, har aldrig haft detta innan. Det är urin blandat med blå WC toalettblock därav den gröna färgen

• Anonym (lal)
    Anonym (.) skrev 2019-03-28 20:22:00 följande:

Flytningar

Precis. Flytningar. Händer mig ofta.
  • Ngravid

Har generellt alltid haft mycket flyttningar men aldrig i urinet att man kunnat se det.

• Anonym (...)

Prova att duscha ordentligt och kissa direkt efter det, håll isär ordentligt och se om det fortfarande är flytningar?

Flytningar brukar ju bara följa med ut mär man kissar och inte vara inne i urinblåsan.

• Anonym (.)

Men det ligger inte i ditt urinrör. De följer med från slidmyningen när du kissar.

Många har mycket mer flytningar än som du har. Har du ägglossning kan de ökas också.

• Frejv

Är du kvinna? För i så fall skulle jag gissa på flytningar jag med. Jag får med så ibland och jag tror i alla fall att det är flytningar.

• Ngravid
    Anonym (...) skrev 2019-03-29 09:01:49 följande:

Prova att duscha ordentligt och kissa direkt efter det, håll isär ordentligt och se om det fortfarande är flytningar?

Flytningar brukar ju bara följa med ut mär man kissar och inte vara inne i urinblåsan.

Jag gör det du beskrev varje gång jag duschar, men kommer i små bitar oftast o den gången var det en lång.
  • Ngravid
    Anonym (.) skrev 2019-03-29 10:48:59 följande:

Men det ligger inte i ditt urinrör. De följer med från slidmyningen när du kissar.

Många har mycket mer flytningar än som du har. Har du ägglossning kan de ökas också.

Jag har mycket flytningar men aldrig i väldigt små bitar o flytningarna brukar vara lite tjockare. Har oregelbunden mens så ingen aning när jag har ägglossning. Går på p-piller med de kontrollerar ju inte ägglossningen.
  • Ngravid
    Frejv skrev 2019-03-29 11:56:05 följande:

Är du kvinna? För i så fall skulle jag gissa på flytningar jag med. Jag får med så ibland och jag tror i alla fall att det är flytningar.

Ja jag är kvinna, brukar få flyttningar men de är oftast tjockare och inte så tunna och så många.
Svar på tråden Vita trådar i urin? KÄNSLIG BILD