• 93atjej

Kronisk UVI

Är det någon här som har kronisk UVI och fått/får behandling med Ialuril? Hur funkar de för er hur mår ni?

Berätta gärna era erfarenheter då jag inte hittar något om detta

• Svar på tråden Kronisk UVI
  • Tiina87

Du menar väl ialuril? Den är väl inte registrerad i Sverige än?

• Tiina87

Tar själv Hiprex mot kronisk uvi och den fungerar väldigt bra. Inte haft en enda uvi sedan jag startade för två år sedan med Hiprex.

• Anonym (Ts)
    Tiina87 skrev 2019-03-28 22:22:24 följande:

Du menar väl ialuril? Den är väl inte registrerad i Sverige än?

Ja precis det är den jag menar, är den inte? Jag har fått tror de är 5 doser nu
  • Anonym (Ts)
    Tiina87 skrev 2019-03-28 22:24:15 följande:

Tar själv Hiprex mot kronisk uvi och den fungerar väldigt bra. Inte haft en enda uvi sedan jag startade för två år sedan med Hiprex.

Åh men de låter lovande, är det tabletter? Hur mår du av dem, några biverkningar?
  • Tiina87
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-28 22:28:52 följande:

Varför anonym helt plötsligt?

Vad jag vet är den knte registrerad ännu, men det innebär inte att man inte kan få den utskrivet av läkare.
  • Tiina87
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-28 22:30:04 följande:

Åh men de låter lovande, är det tabletter? Hur mår du av dem, några biverkningar?

Finns både i tabletter och pulver. Sjölv har jag pulver då jag har svårt att svänga tabletter. Jag mår helt fint och har inga biverkningar.
  • 93atjej
    Tiina87 skrev 2019-03-28 22:32:26 följande:

Varför anonym helt plötsligt?

Vad jag vet är den knte registrerad ännu, men det innebär inte att man inte kan få den utskrivet av läkare.

Ber om ursäkt, bara tryckte i

Går hos urologen 1 gång i veckan, får den med kateter rakt in i blåsan, 6 gånger är det en gång i veckan sen är de varannan vecka och så ska de fasas ut men ska behandlas med den i 1 år. Men mår inte alls bra av den och hittar ingen information om den eller eventuella biverkningar
  • 93atjej
    Tiina87 skrev 2019-03-28 22:33:49 följande:

Finns både i tabletter och pulver. Sjölv har jag pulver då jag har svårt att svänga tabletter. Jag mår helt fint och har inga biverkningar.

Åh men va skönt! O så skönt att slippa uvi med! Ska absolut ta upp de alternativet med läkaren, tack för tipset!
  • Tiina87
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-28 22:28:52 följande:

Finns nämligen inte med på fass.se eller läkemedelsverket men det är möjligt att man kan få det på licens. Dock hittar jag enbart reklam på det.
  • 93atjej
    Tiina87 skrev 2019-03-28 22:45:05 följande:

Finns nämligen inte med på fass.se eller läkemedelsverket men det är möjligt att man kan få det på licens. Dock hittar jag enbart reklam på det.

Jaha okej, jaa jag får det iaf.
  • Azingah

Hej!

Jag får också Ialuril i urinröret. Vilka biverkningar har du fått?

Jag brukar få smärta i urinröret och blödning efter behandlingen. Det känns också som om jag kommer att få en urinvägsinfektion dagen efter behandlingen och vill kissa hela tiden.

Har du känt någon skillnad sedan du började?

Svar på tråden Kronisk UVI