Vichyvatten spädbarn
Hej! Min son är 8 månader och han har börjat få tänder där uppe vilket gör att han blir orolig och anväder mitt finger för att klia sina tänder o gråter mkt. Kan man ta lite vichy vatten på hans tänder?
Hej! Min son är 8 månader och han har börjat få tänder där uppe vilket gör att han blir orolig och anväder mitt finger för att klia sina tänder o gråter mkt. Kan man ta lite vichy vatten på hans tänder?
Hur skulle det hjälpa menar du? Bitring, finns vissa man kan kyla ner också, Alvedon om det blir riktigt illa. Jag personligen skulle aldrig ge kolsyrat till mitt spädbarn.
Asså det hjälper inte med bitring han ba släger den och vill bitta mig istället. Det gör inget om man tar lite vichy med fingret o ser till om det hjälper lite kanske.
En stor bit frusen broccoli fungerade bra för min när han var liten
Vad skulle vichy vatten göra för nytta mot tandsprickning?
Kanske ta en fuktig tvättlapp och lägga i frysen en liten stund och se om han vill tugga på den?
Hejsan,
Vi körde med något som heter babydent.
Det finns att köpa på apoteket.
Man smörjer bara de öppettiderna där tänderna hållare på att spricka igenom så lättar det för barnet.
Hoppas det fungerar. Lycka till :)
Hejsan,
Vi körde med något som heter babydent.
Det finns att köpa på apoteket.
Man smörjer bara de öppettiderna där tänderna hållare på att spricka igenom så lättar det för barnet.
Hoppas det fungerar. Lycka till :)
Ge honom en tandborste :)
Man ska vara försiktig med dom där krämerna som påstås lindra, många av dom innehåller ämnen som är direkt farliga för spädbarn.
Babydent är naturligt och innehåller inga starka kemikalier eller bedövningsmedel.
Vi använde det givetvis ändå med måtta.
Vårt barn blev gnälligt och ville inte äta. Med andra ord när det var som värst. Då lindrade detta bra.
Alvedon använde vi endast om barnet fick feber.
Vi är väldigt restriktiva med febernedsättande om det verkligen inte behövs.
Däremot resten av tiden fick barnet kyld frukt i en sån där napp av nät eller en bitring.
Ja, det finns många skandaler att välja på när det kommer till vilka krämer och läkemedel som helst.
Någonstans måste man lita på att när apoteket godkänner försäljning av något till bebisar så är det nått att lita på.
Den oron du känner kring krämen kan man med andra ord applicera på nästan vad som helst.
Precis som jag skrev tidigare så är det med måtta. Sen känner man sitt barn bäst och ser hur läkemedel och krämer påverkar.
Men nu känner jag att vi kommer lite off topic.
Det är upp till var och en att bestämma vad man i slutändan väljer :)