• Anonym (Ts)

Lön som parkarbetare, grönytesskötsel, kyrkogård m.m?

Vad tjänar ni som arbetar utomhus där ni sköter om utemiljön med gräsklippning, snöröjning, ogräsrensning, skräpplockning etc etc? Kan vara inom bostadsbolag, park och natur eller kyrkogård etc etc. Skriv gärna om ni har någon trädgårdsutbildning eller inte.

Jag vill läsa en 40 veckors trädgård och anläggningsutbildning men undrar så jättegärna vad lönen kan ligga på i framtiden inom yrket?? Jättetacksam för svar :))

• Svar på tråden Lön som parkarbetare, grönytesskötsel, kyrkogård m.m?
  • Anonym (Lillebror)

Min lillebror jobbar som säsongsarbetare på kyrkogård utomhus.

Han trivs jättebra och får ut ca 18.500kr efter skatt

• Anonym (Lillebror)
    Anonym (Lillebror) skrev 2019-03-29 12:15:52 följande:

Han har ingen utbildning men har jobbat som vikarie inom kyrkan i ca 10 år
  • Anonym (Ja)

Pappa har arbetat inom kommunen, parkavdelningen i över 20 år. Han ligger på 25700 kr innan skatt.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Lillebror) skrev 2019-03-29 12:15:52 följande:

Tack för svar! Vill så gärna byta yrke och detta har varit lockande för mig. Då vet jag på ett ungefär vad lönen kan ligga på :)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ja) skrev 2019-03-29 13:51:49 följande:

Pappa har arbetat inom kommunen, parkavdelningen i över 20 år. Han ligger på 25700 kr innan skatt.

Tack för svar! Vet du om det är svårt att få fastanställing även om man har en kortare utbildning? Jobbar din pappa året om, alltså finns det arbetsuppgifter året om även på vintern för honom? Typ snöröjning etc? :)
  • Anonym (E)