• Hbhn

11 månader vägrar sova på dagen

Hej!

Min son är 11 månader och har alltid varit otroligt svårsövd på dagarna. Nu vägrar han helt!!

Sedan 4 månader har vagnen fungerat ganska bra och sedan dess har nästan alla sovpass varit i rullande vagn. Har försökt träna på att sova i sängen på dagen också men det funkar INTE.

Sittdel med fullt liggläge är vad som funkat. Har sovit 1,5 timme fördelat på två tillfällen senaste tiden men för en vecka sedan började han krångla runt på mage/sätta sig upp och vråla. Efter 40 minuters lägga ner igen eller köra med honom sittandes så ger jag upp.

Testade att låta honom sova bara en gång om dagen men oavsett hur trött han är så är det samma sak. Att spänna fast i vagnen GÅR ju inte i fullt liggläge?! Spännena är för korta.

Ungen är jättetrött och jag går sönder av skuldkänslor men vet verkligen inte hur jag ska göra?!

• Svar på tråden 11 månader vägrar sova på dagen
  • ALM82

1.5 timme på två tillfällen är ju jättebra!

Sen har ju bebisar olika perioder då de sover sämre. Min dotter är snart 11 månader och har heller aldrig sovit riktigt bra på dagen, men har börjat gôra det först nu. 
    Men för 1-2 veckor sen började det krångla, visade sig vara framtänderna som var på gång! 

Vad jag vill säga är att det oftast finns en anledning till att det krånglar; tänder, öroninflammation, förkylning m.m...

• Hbhn

Oj, Jag va nog lite för snabb där! Han brukade sova 1,5 timme. Jag var fullt nöjd med det. Nu sover han inte alls.

• AG P

Hej!

Min dotter hamnade i en utvecklingsfas runt då och behövde sova MER. Men blev hon övertrött var det kört. Så vi la henne tidigare (proppmätt) och det funkade igenom den fasen.

• Hbhn

Okej. Får prova det. Värre än så här kan det knappt bli. Tack för svar!

• AG P

Hoppas det blir lite dag-villor!! Om det inte skulle funka. Kom ihåg. Detta är en fas. Och som alla faser, så är dom tillfälliga

Svar på tråden 11 månader vägrar sova på dagen