• Anonym (Lovis)

Era bästa napptips mottages tacksamt!

Jag är nybliven tvåbarnsmamma, mitt första barn hade ett stort sugbehov och vägrade napp vilket ledde till att jag istället blev en levande sådan. Denna gång vill jag undvika det och har försökt ge den nya bebisen napp emellanåt, men han ogillar det även han. Finns det några knep som hjälper om man vill lära bebisen ta napp? Vad har fungerat för er och vilken slags napp har era bebisar tyckt bäst om?

• Svar på tråden Era bästa napptips mottages tacksamt!
  • Anonym (...)

Min dotter ville inte heller ha napp men det funkade bäst med den extra lilla - finns en för nyfödda/prematurer. Minns ej namn men fråga på bebisaffär. Det funkade också bäst att pilla dit den när hon sov.

När hon blev lite större ville hon dock inte ha den längre men då funkade en nappflaska med ersättning jättebra och hon småsnuttade på den istället.

• Anonym (Lovis)
    Anonym (...) skrev 2019-03-30 09:41:26 följande:

Min dotter ville inte heller ha napp men det funkade bäst med den extra lilla - finns en för nyfödda/prematurer. Minns ej namn men fråga på bebisaffär. Det funkade också bäst att pilla dit den när hon sov.

När hon blev lite större ville hon dock inte ha den längre men då funkade en nappflaska med ersättning jättebra och hon småsnuttade på den istället.

Tack för svar! Då ska jag kika efter en sådan extra liten napp. Tror faktiskt min bebis bara hade vaknat om jag försökte ge nappen när han sover men det är värt att prova.

Skönt för er också att er dotter slutade självmant när hon blev lite större, kan ju annars vara svårt med avvänjning i många fall. Det är ju mest när de är som allra minst man behöver napp ibland för att trösta eller lugna, när de är lite större funkar ju ofta andra metoder också.
  • Anonym (Lovis)

Fler tips? Ska man fortsätta vara envis eller finns det inga sätt att vänja en nappvägrande bebis vid napp?

• Anonym (Lovis)

Tack, då är det väl lika bra att införskaffa dessa med. Tänker inte ge upp i första taget.

NUK genius känner jag igen sedan mitt första barn och han tog faktiskt också den nu när jag tänker efter, det var nog bara jag som inte var tillräckligt ihärdig med napperbjudandena sedan.

• lunchen

Naturgummi har fungerat bra för oss för de är mer solida.
    Skulle köpa det. Finns på Coop.

• Anonym (..)

Tror man får prova sig fram bland olika nappar och storlekar. Sen brukar man få hålla fast nappen i munnen en stund tills dom får till sugreflexen

• Anonym (Lovis)
    Anonym (..) skrev 2019-04-03 23:30:04 följande:

Tror man får prova sig fram bland olika nappar och storlekar. Sen brukar man få hålla fast nappen i munnen en stund tills dom får till sugreflexen

Ja, så är det nog. Alla bebisar är olika och har olika preferenser. Jag har inte lyckats riktigt än med min, hat hittat en napp han tar men det är långt ifrån varje dag han tar emot den. Får nog acceptera att mina barn inte vill ta napp.

Tack för givna tips!
Svar på tråden Era bästa napptips mottages tacksamt!