Anonym (jägarinna) skrev 2019-03-30 23:01:54 följande:
Vet inte om det är en fetisch jag har eller rädslor för intimitet, men jag tappar intresset fort jag vunnit en mans intresse. Han blir då svag inför mig och jag kan känna lite äckelkänslor. Har haft några längre förhållanden men då har vi varit lika intresserade och träffats i naturliga sammanhang där jag till slut förfört männen och sen har det bara rullat på. Jag blir otroligt triggad av män som är svårfångade och lite kalla mot mig. Då kan jag nästan bli besatt. Jag lyckas ofta vinna över dem till slut och hela den processen är så spännande, men fort det är över och killen visar känslor blir jag kall.
Någon som funkar liknande?
Jag kan funka så..men då finns det inga djupare känslor med i bilden, mer attraktion och att jag tycker att någon är lite vacker och har de fysiska drag jag gillar. När jag har lagt lite energi på att vinna över en sån person och märker att det gett resultat så kan jag backa lite eftersom mitt intresse minskar. Och så tar jag upp det igen när jag får lust. Äckelkänslor skulle jag inte gå så långt som att säga att jag får utan att jag bara inte är så engagerad längre. Jag försöker att spela det här spelet lite schysst eftersom jag märker att folk kan bli förvånade när jag slutar och ge bara lite uppmärksamhet ändå, hatar när någon visar kyla i det läget, det är inte ok. För att sen börja igen osv.
Men har jag ett mer äkta intresse av någon jag är extremt attraherad av så tappas inget intresse av responsen jag får, det rullar på som du skriver.
Det där med att triggas av såna som är lite svårfångade, så kan det vara om jag känner mig energisk men oftast så tappar jag intresset av någon som jag märker spelar tråkiga spel med mig. Liksom låtsad nonchalans som släpps så fort jag är nära. Orkar inte med den typen av oärlighet, då finns det andra som ger roligare respons.
Finns en intressant grej som heter intermittent förstärkning som är just att man fångar intresse genom att ge respons bara ibland. Den ger just den där besattheten så det är inget äkta utan bara en funktion vi människor har. Så du triggas av t ex den men när du har "vunnit" så finns det inget kvar, tycker inte att det är så konstigt.