Anonym (kroppsodörer) skrev 2019-03-30 23:47:02 följande:
Alltså om du sköter hygienen för övrigt och duschar så mycket som du gör och även har rena kläder kommer du ju inte att lukta illa bara för att du inte har parfym. Produkterna du använder har ju de en viss parfym som utsöndras så du är ju knappast helt "syntetdoftlös" om man säger så.
Däremot tycker jag ofta att människor som inte använder parfymerade produkter luktar lite unket. Man tar upp doft från hemmet, hår och hud luktar illa snabbt + smutsen från jeans kan lukta väldigt fadd. Jag gillar inte min egen eller andras kroppsdoft förutom i den jag är förälskad i. Människor luktar sämre än djuren och blir snabbt ofräscha. Det tar ju bara ett par timmar innan kroppsodörer tränger fram, så parfym behövs anser jag.
Om du tycker att människor luktar unket förstår jag inte hur parfym kan hjälpa upp detta, då borde du ju känna både det unkna och parfymen, det unkna försvinner ju inte för att adderar parfym, i så fall behövs det VÄLDIGT mycket.
Jag tycker rena personer med rena kläder utan syntetiska dofter är behagligt neutrala, starka dofter från parfymer, hårprodukter, sköljmedel etc är irriterande och ger mig huvudvärk, så för mig och många andra är det jättebra att ts vill sluta med parfymerade produkter!