• Anonym (Ledsen)

    Kan hcg hormon öka

    Som rubriken lyder har jag fundering om hcg hormonerna kan öka trots ma ? I fredags så fick jag rosa röd blod på pappret när jag torkade mig. Inga klumpar eller så det va bara som slem fast inte fast. Om ni fattar va jag menar. I alla fall ringde jag gyn. Fick komma in och dom gjorde vul på mig. Men det enda dom såg var en tom hinsäck. Inget foster Inget. Jag hörde inget efter det sjönk mitt hjärta. Så dom tog blodprov för och se om hcg hormonerna ökar. Men kan dom inte fortsätta öka vid ma? Någon som vet?

  • Svar på tråden Kan hcg hormon öka
  • Johanna1986

    Hej!

    Har varit med om precis samma sak dom dig för 7 år sedan. Ja den kan öka trots MA. Din kropp vill då inte stöta ut graviditeten å den tomma fostersäcken kan växa fram till v14-16. Där kommer kroppen sedan troligen att stöta ut de.

    Jag gick tre veckor efter konstaterat MA. Sedan fick jag ta cytotektabletter för att stöta ut fostersäcken.

    Jag sitter i en annan sits idag. Har troligen också missfall just nu. Men mitt HCG sjunker inte i den takt som de ska. Ska ta ett blodprov till idag för att åter kolla nivån. Detta blir så mitt fjärde blodprov.

    Hoppas de löser sog till de bättre för oss båda! All styrka till dig!

  • Anonym (Ledsen)

    Kan man be att få flera ultraljud under några veckor för att se om man ser något foster eller inte med tanke på att jag var i vecka 6. Enligt måttet på den tomma hinsäcken. Så jag inte går och tar ett abortpiller eller bokar en tid hos barnmorskan helt i onödan?

  • Johanna1986

    Vet inte. Kan hända att de vill se hur hcg utvecklar sig innan de gör fler vul.


    Anonym (Ledsen) skrev 2019-03-31 08:44:34 följande:

    Kan man be att få flera ultraljud under några veckor för att se om man ser något foster eller inte med tanke på att jag var i vecka 6. Enligt måttet på den tomma hinsäcken. Så jag inte går och tar ett abortpiller eller bokar en tid hos barnmorskan helt i onödan?


  • Anonym (Ledsen)

    Okej hoppas som den att allt går som det ska. Och bäbisen bara var för liten att se på vul. Ber nu till högre makter att allt ät okej.

  • Anonym (Ledsen)

    Hcg hormonerna ökade som det skulle men det har inte lugnat mig dom tyckte inte ett ultraljud till behövdes. Och jag går just nu och väntar på kub ultraljudet. Då kanske vi får se något hoppas jag. Jag ska ha med mig pappan till barnet på ultraljud. Så kommer dom med dåliga nyheter så har vi i i alla fall varandra.

  • Anonym (Ledsen)

    Så himla glad nu när vi gjorde kub testet hittades ett väldigt friskt och aktivt barn. I magen

  • Anonym (kul)

    Men så härligt! GRATTIS!


    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-14 21:09:18 följande:

    Så himla glad nu när vi gjorde kub testet hittades ett väldigt friskt och aktivt barn. I magen


  • Johanna1986

    Men va skönt å höra! Grattis!!


    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-14 21:09:18 följande:

    Så himla glad nu när vi gjorde kub testet hittades ett väldigt friskt och aktivt barn. I magen


  • Anonym (F)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-14 21:09:18 följande:

    Så himla glad nu när vi gjorde kub testet hittades ett väldigt friskt och aktivt barn. I magen


    Stort grattis!! :)

    Men fick du gå så många veckor utan vetskap? Fy vad dåligt! :(
  • Syskonlängtan2020

    Fick missfall i augusti. Blödde kort tid, negativt test fort(bekräftade med många).

    Nu detta: frågan. Är jag gravid eller kan hormonerna gå upp och ner efter missfall fast de varit negativt?

  • Johanna1986
    Syskonlängtan2020 skrev 2019-09-25 18:37:57 följande:

    Fick missfall i augusti. Blödde kort tid, negativt test fort(bekräftade med många).

    Nu detta: frågan. Är jag gravid eller kan hormonerna gå upp och ner efter missfall fast de varit negativt?


    Vid ett normalt missfall så nää. Har de konstaterat att allt varit ute?
  • Syskonlängtan2020
    Johanna1986 skrev 2019-09-25 18:57:54 följande:

    Vid ett normalt missfall så nää. Har de konstaterat att allt varit ute?


    Det behövdes inte enligt läkare då jag blödde mycket i tre dagar, lite i en sen slutade det helt, negativt test efter 7 dagar. Flera negativa olika dagar. Ägglossning när jsg ?borde?..
  • Johanna1986
    Syskonlängtan2020 skrev 2019-09-25 19:02:21 följande:

    Det behövdes inte enligt läkare då jag blödde mycket i tre dagar, lite i en sen slutade det helt, negativt test efter 7 dagar. Flera negativa olika dagar. Ägglossning när jsg ?borde?..


    Då skulle jag nog säga att detta e en ny! Kolla om 2-3 dagar om de blir starkare. ??
Svar på tråden Kan hcg hormon öka