• Anonym (:()

    Hur länge blödde ni efter missfall

    Som frågan lyder, hur länge blödde ni efter ett missfall och i vilken vecka var ni? 
    Jag har bara blött två gånger- och det var i går. Men första gången kom rätt mycket blod med klumpar i, andra gången mindre blod och en klump. 

    Misstänker missfall men inte blivit undersökt än eftersom det är helg...
    Men det är det enda jag blött- läser att man kan blöda i flera veckor efter ett missfall- kanske kanske är det inte ett missfall? Mina bröst ömmar fortfarande. 

  • Svar på tråden Hur länge blödde ni efter missfall
  • Ninjara

    Första missfallet blev jag skrapad. Blödde kraftigt timmarna innan och lite smått i dygnet efter skrapningen. Ca v11.

    Andra missfallet så blödde jag i ca 1 vecka och hade ont. Blev inte skrapad. Ca v8.

    Ta inte ut något i förskott och kontakta gynakut om du är orolig eller ring 1177. Dom brukar vara hjälpsamma. Hoppas på det bästa. kram

  • Anonym (Missfall)

    När jag var i v.6+0 fick jag lite rosa flytningar som ökade och 1.5 vecka efter (v.7+5) så började jag blöda. Det var den 16/2 och då skulle jag egentligen ha haft mens.

    Jag gjorde vaginalt ultraljud den 19/2. Graviditeten hade avstannat i v.6+0 (då se rosa flytningarna började). Dagen efter kom klumpen ut och jag slutade blöda den 27/2.

    Den 5/3 hade jag ägglossnig (var på vaginalt ultraljud den dagen)och mensen kom den 15/3. Min cykel är 28 dagar och den var det efter missfallet också.

    Hade ägglossning i fredags så får se om mensen dyker upp den 11/4.

    Jag klarade mig utan skrapning och utan tabletter.

  • Anonym (4)

    2,5 vecka -MA v.11
    Ca en vecka- m.f v.6
    4,5 vecka - m.f med två v.6-7
    7 veckor- MA v.14

    Även blödit en hel del v.7 som inte var m.f.

  • Anonym (:()

    Dum fråga med vad är MA för något? ;(

  • Anonym (:()

    Blött två dagar nu... om jag blöder i flera veckor hur märker jag då skillnad när det är MF-blödning och mens som kommer tillbaka?

  • Anonym (Missfall)
    Anonym (:() skrev 2019-04-01 00:59:32 följande:

    Blött två dagar nu... om jag blöder i flera veckor hur märker jag då skillnad när det är MF-blödning och mens som kommer tillbaka?


    MA = missed abortion. Graviditeten avstannar men fostret stöts inte ut. Jag var gravid i v.8 vid mitt missfall men fostret hade slutat växa i v.6.

    Vissa kan gå väldigt lång tid utan att det stöts ut från kroppen.

    Köp hem några tester och kolla med dom ifall strecket blir svagare eller starkare. Jag testade 3 veckor efter första blödningen och då kom inget streck. För vissa kan det ta längre tid beroende på hur kroppen sköter missfallet.

    Jag blödde under andra graviditeten också ett flertal gånger med klumpar och det var inte ett missfall. Ca 40% av gravida kvinnor blöder mer eller mindre under graviditet utan att det blir missfall. Så att du blöder betyder ju heller inte att det är ett missfall.
Svar på tråden Hur länge blödde ni efter missfall