• EmmaAF

    Vattenavg vecka 26+4

    Hej!

    Mitt vatten gick idag och blev körd från näl till östra i Gbg och rädslan är enorm.. Är i vecka 26+4, är det någon här som fött i den veckan och kan dela lite historier??

    Ligger nu med värkstoppande dropp, hunnit få en kortisonspruta och i strikt sängläge :-/

    Vi förlorade en dotter i augusti i vecka 22+4 och rädslan och den stora enorma oron går inte undkomma för denna lilla flicka

  • Svar på tråden Vattenavg vecka 26+4
  • viseversa

    Hoppas hon stannar i minst 3 veckor till. Förstår att du är orolig ledsen och rädd. Följer en på Instagram som fick en dotter i v 25 och hon har det gått jättebra för. Även fast det inte är optimalt såklart.

  • Ebo88
    EmmaAF skrev 2019-03-31 18:03:00 följande:

    Hej!

    Mitt vatten gick idag och blev körd från näl till östra i Gbg och rädslan är enorm.. Är i vecka 26+4, är det någon här som fött i den veckan och kan dela lite historier??

    Ligger nu med värkstoppande dropp, hunnit få en kortisonspruta och i strikt sängläge :-/

    Vi förlorade en dotter i augusti i vecka 22+4 och rädslan och den stora enorma oron går inte undkomma för denna lilla flicka


    Beklagar er lilla flicka och jag håller mina tummar för att du lyckas hålla bäbis inne i några veckor till!!

    Jag födde en son i v.24+3 ä. Tyvärr somnade han in efter 10 dagar pga en infektion, men annars måddde han bra innan det.

    Jag känner flera stycken via olika forum och grupper på Facebook som har fött prematur runt din vecka och de allra flesta av barnen klarar sig och mår bra!! De små är så himla starka och bäbis har goda odds i den vecka du är i nu!!

    Oavsett vad jag skriver så kommer du ändå vara nervös och rädd vilket är helt förståeligt men som sagt - du har kommit över till de rätta veckorna och vården för prematura barn är väldigt bra!

    Jag känner också några som har legat med vattenavgång och klarat sig i flera veckor via sängläge och vård.

    Önskar dig och din familj lycka till och hoppas allt går så bra!!
  • Gullan803

    Våran flicka var tvungen att plockas ut i v 25 +1 pga havandeskapsförgiftning och hon var även 30% tillväxthämmad :(

    Det är en lång och tuff resa på neonatal tyvärr. Vi var med om 3 operationer, 3 blodförgiftningningar och ett nöd dop. Våran dotter låg länge i respirator sedan cpap, högflödesgrimma och till slut lågflödes grimma. Syrgas tills hon va strax över 8 månader gammal. Hon är idag snart 2 år och inga synliga men av den tuffa starten :) har precis vägt in på 12,5 kg och föddes på ynka 510g <3

    Hon räknas idag som fullt frisk och nästan ikapp sina jämnåriga på alla fronter :)

    Bara att fråga om du undrar nått :)

  • Kaol81

    Min bror fick sin son i v26 (25+6 om jag minns rätt). Så klart super liten och en lång tid på neo. Men han har inga som helst problem idag. Varken syn hörsel eller något annat. ??

    Deras tvillingar (flickor) kom i v 28 vilket var tydligt bättre pga av just lungorna var mer utvecklade då. Och då flickor tydligen klara prematur bättre (sa någon forskning då)

    Förstår att du är super orolig. Jag håller tummarna föe att allt ska få bra. ??

  • EmmaAF

    Tusen tack för era svar!!

    Känner mig sååååååå maktlös och vet lixom inte ens vad nästa timme ska ge..

    Just nu är läget lugnt med droppet och flickan sparkar omkring.. inväntar läkaren nu och hoppas få nästa kortisonspruta inatt

  • brallison

    Håller tummarna för er! Har en kompis vems dotter föddes flera veckor för tidigt (skulle födas i början av maj men kom i början av februari - jag kommer fram till ca 13 veckor). Tjejen är nu 16 år, går på gymnasiet och åker skridskor ('väldigt duktig på det faktiskt - de bor i Luleå och hon varit på turneringar i Stockholm ett par ggr och kom både 1:a och 2:a). Så hoppet finns!

  • EmmaAF
    frökenBea skrev 2019-04-02 06:15:09 följande:

    Hur går det EmmaAF?? Styrkekramar till er oxh hoppas det går vägen :)


    Tack

    Vi ligger fortfarande kvar, hunnit få alla kortisonsprutor och idag stänger dom av tractosildroppet och kör kroppen igång efter det snittar dom ut henne, då hon ligger i säte.. kommit till 26+6 idag
  • Erkens mamma

    Låg i sängläge i 6veckor med min yngste.. Han föddes tillslut i vecka 29.

    Att du hunnit få kortisonet kommer att hjälpa bebisen massor. Vecka 26+6 är tidigt men inte hysteriskt tidigt.

    Vi kom hem från sjukhuset ungefär när bf skulle varit.

    Idag är min son fullt frisk och har kommit in på en elitdansarutbildning.

    All kärlek till er!

  • fixaochdona

    Håller tummarna för er, att allt ska gå bra! Massa pepp!


    EmmaAF skrev 2019-04-02 08:49:32 följande:

    Tack

    Vi ligger fortfarande kvar, hunnit få alla kortisonsprutor och idag stänger dom av tractosildroppet och kör kroppen igång efter det snittar dom ut henne, då hon ligger i säte.. kommit till 26+6 idag


Svar på tråden Vattenavg vecka 26+4