• Anonym (Berra45)

Tjejen jag träffar är aktiv på Tinder

Hej!

Jag träffar en tjej. Vi tycker båda om varandra väldigt mycket. Jag är dock lite före henne i känslor. Jag tänker på henne nästan hela tiden. Jag är förälskad. Vi träffas ca tre gånger i veckan.

För att försöka få bort henne från tankarna en stund gjorde jag en Tinder för ungefär tre veckor sedan. I mitt namn, men ingen profilbild. Ville som sagt försöka tänka på annat. Inte träffa någon. Ni får tycka vad ni vill om det, men jag är sjukskriven just nu och har varit det i tre månader pga en bruten fot. Stundstals är det extremt tråkigt och jobbigt att ligga hemma och då tänker jag på henne enormt mycket. Skitsamma. Det är så det ligger till.

Jag började swipa och tjejen jag träffar dök upp. Hon hade några bilder på sig, men ingen beskrivning. Lade ingen energi på det. Tog bort Tinder efter min lilla rundtur. Idag laddade jag hem Tinder igen och hon dök återigen upp, men nu med en utförlig beskrivning om vad hon söker för kille. 

Jag känner mig otillräcklig. Är jag inte bra nog? Hon tycker kanske hon förtjänar någon bättre. Känner mig utnyttjad. Jag är nog lite känslig, men det gjorde ont i hjärtat att se. 

Det jag tänkte fråga er är: Hur hade ni ställt er till det här? Hade ni agerat på något vis eller fortsatt som vanligt? 

Jag är väldigt oerfaren i kärleksvärlden som ni förmodligen märker. Vi är båda 21 år gamla. Taskiga kommentarer undanbedes. 

Med vänlig hälsning Berra45

• Svar på tråden Tjejen jag träffar är aktiv på Tinder
  • Anonym (Berra45)
    Moder1 skrev 2019-04-01 20:42:42 följande:

Fråga henne

Grämer mig lite över att ta upp det med henne då det känns lite barnsligt, men det blir nog så. Blir jag sårad över det så blir jag. 
  • Anonym (..)

Nu kanske det inte alls är såhär, men innan jag träffade min pojkvän hade jag tinder. Jag hade två konton då jag tog bort appen en gång och sen laddade ner den igen men kunde inte komma in på mitt konto. Jag har tagit bort appen från min telefon men inte kontot. Jag vet att mina profiler fortfarande dyker upp hos andra då bekanta har sagt det till mig och det händer att killar lägger till min snap eftersom den står i min profil. Kan vara samma sak för tjejen du träffar. Eller så känner hon intr att det ni har nu är väldigt seriöst för tillfället. Hur som helst så borde du ta upp det med henne, för vill du ha något seriöst borde ni ligga på samma plan.

• Anonym (Berra45)
    Anonym (..) skrev 2019-04-01 21:32:25 följande:

Nu kanske det inte alls är såhär, men innan jag träffade min pojkvän hade jag tinder. Jag hade två konton då jag tog bort appen en gång och sen laddade ner den igen men kunde inte komma in på mitt konto. Jag har tagit bort appen från min telefon men inte kontot. Jag vet att mina profiler fortfarande dyker upp hos andra då bekanta har sagt det till mig och det händer att killar lägger till min snap eftersom den står i min profil. Kan vara samma sak för tjejen du träffar. Eller så känner hon intr att det ni har nu är väldigt seriöst för tillfället. Hur som helst så borde du ta upp det med henne, för vill du ha något seriöst borde ni ligga på samma plan.

Tog upp det med henne! Fick till svar att det hon inte alls använder det längre och att det var hennes bror som ändrade för några veckor sedan som något experiment. Hon tog bort appen nu. Känns skönt! 
  • Miss Skywalker

Varför är du själv på Tinder? Är inte tjejen tillräcklig?

• TriC

Jag tror absolut inte på att hennes bror har tillgång till hennes Tinderkonto, och varit inne och uppdaterad hennes profil under tiden ni varit tillsammans. Att tro på det vore väldigt naivt från din sida. 
    Samtidigt så har du ju själv under tiden skapat ett Tinderkonto, vilket känns oerhört oseriöst från din sida. 

Jag har svårt att se någon strålande framtid för er två tillsammans......

Svar på tråden Tjejen jag träffar är aktiv på Tinder