• Anonym (Jag tycker det var jättefint)

Är det här världens snällaste eller snålaste present?

Min exman gav mig en present när jag fyllde år, en blomma men även ett kort med tio handskrivna "barnpassningsbiljetter". Vi har alltid sagt att vi hjälps åt varannan vecka med barnen nån extra dag osv. om det är kris. Behöver man göra något viktigt så ställer den andre upp, men de här biljetterna kan jag använda när det inte är kris. Tex. om jag vill gå på dejt, bara ta det lugnt eller vad som helst som inte är så akut eller viktigt.

Jag blev verkligen SKITGLAD åt detta. Han vet hur svårt jag har att få barnvakt med kort varsel rättare sagt barnvakt över huvud taget osv.

Men när jag berättade detta för andra så säger det att det var snålt, det är ingen riktig present, ni var gifta i xx år och allt du fick var handskrivna biljetter?

Men för mig var det jättefint, genomtänkt och välkommet. Men vad tycker ni? Var det en fin present eller var det snålt?

• Svar på tråden Är det här världens snällaste eller snålaste present?
  • Ignoramus

Tycker det var en skitbra present!! Förstår att du blev glad. Mer av den typen av gåvor än nån dyr jävla pryl som ingen egentligen behöver. Miljövänligt, eftertänksamt, praktisk - jag ger den högsta betyg. :)

• Fiona M

Jag tycker man ställer upp för varandra så ändå. Det är omtanke, men ingen gåva.

• Anonym (My)

Nja. Jag tycker väl att som förälder så ställer man upp för barnen när man måste? Om ni dessutom har barnen varannan vecka, alltså helt barnfria varannan vecka, kan jag inte riktigt se att behov av barnvakt på sin egen vecka kan vara sådär jättestort?

Sedan, vad händer när biljetterna är slut? Slutar han ställa upp då?

Sen sista saken så tycker jag inte att han ens behövde ge en present, mer än om han hjälpt barnen. Jag skulle aldrig köpa present till mitt ex och jag är verkligen inte snål, och vi har en helt ok relation.

• Anonym (Lili)

Tycker det var fint och omtänksamt av honom!

Man behöver egentligen inte ens ge present till sitt ex, det är inget som förväntas.

Och att ni ändå ställer upp på varandra om det är viktigt eller kris, det är en annan sak, tycker jag.

Detta handlar ju inte om situationer där du MÅSTE ha barnvakt.

Den här presenten visar att han bryr sig om att du mår bra, till skillnad mot om han bara köpt random pryl.

Tummen upp för din exman!

• Anonym (Jag tycker det var jättefint)
    Anonym (My) skrev 2019-04-02 21:35:37 följande:

Nja. Jag tycker väl att som förälder så ställer man upp för barnen när man måste? Om ni dessutom har barnen varannan vecka, alltså helt barnfria varannan vecka, kan jag inte riktigt se att behov av barnvakt på sin egen vecka kan vara sådär jättestort?

Sedan, vad händer när biljetterna är slut? Slutar han ställa upp då?

Sen sista saken så tycker jag inte att han ens behövde ge en present, mer än om han hjälpt barnen. Jag skulle aldrig köpa present till mitt ex och jag är verkligen inte snål, och vi har en helt ok relation.

Vi har sagt att vi ställer upp för varandra om det är kris. Om jag vill ligga och sova en hel söndag är inte det en kris. Men nu kan jag göra sådana saker, tio gånger. Behovet är inte jättestort så de lär räcka ett tag.

Han skulle alltid ställa upp, men jag skulle aldrig be honom vara barnvakt för att gå på dejt. Sånt lägger jag på barnfria veckan, men nu kan jag ta något extra tillfälle om jag vill utan känna mig skyldig. Det är gesten som är så fin av honom tycker jag.
  • Fiona M

Jag vill ändra mitt svar.
    Jag tänkte på hur det borde vara, men så kom jag på hur många har det efter att ha läst trådar här...
    Det är jättesnällt TS.

• Anonym (G)

Spelar ju ingen roll bad andra tycker. Presenten bar till dig och inte dem. Varför måste presenter kosta? Det viktigaste och mest värdefull vi har här i livet är tid. Han är villig att "offra" av sin tid så att du kan hitta på något.

• Tecum

Bara det att du får presenter av ditt ex är ovanligt och detta var en jättefin och omtänksam gåva. Varför skildes ni egentligen?

• Fjäril kär

Barnen får extra tid med pappa, hur kan det INTE vara en bra present? Och du dessutom får möjlighet att göra något extra. Win Win för alla.

Genomtänkt och helt fantastiskt!

Hur många ex skulle ställa upp på det liksom?

• baralillatant

Det var jättefint! Det är nog väldigt ovanligt att man ens får födelsedagspresent av ett ex. Skit i vännerna..

Svar på tråden Är det här världens snällaste eller snålaste present?