Gravid direkt efter att ha slutat med P-ring?!
Hej kära familjeliv!
Jag och sambon bestämde oss för en månad sen att jag skulle sluta använda P-ring, eftersom det börjar bli dags att planera in barn och man har ju hört att det inte går på ett kick utan kan ta något år eller två innan det blir något. Sagt och gjort, och nu skulle det vara dags för min första ?naturliga? mens på väldigt många år. Jag hade mina känningar, var öm i brösten och hade mensvärk och liknande, men ingen mens har ännu kommit. (den skulle ha kommit i måndags, enligt den cykel jag hade med P-ringen)
Jag vet att det kan dröja innan mensen kommer igång och jag vet också att det inte behöver dröja ett år av oskyddat sex innan man kan bli gravid, men nog är det väldigt snabbt gjort om det nu visar sig att jag redan är gravid?! Vi hade vårt första oskyddade sex för ungefär 1 ½ vecka sen, tar det så kort tid för kroppen att signalera att det har blivit något?
Jag ska göra ett graviditetstest så fort jag kan (efter tre veckor?) men jag vill bara få ur mig lite av mina panikkänslor här först. ???? För visar det sig att jag är gravid så tycker jag att det gick lite väl fort, jag hade velat hinna med lite mer innan det är dags! Jag ska förmodligen snart få min befordran och avlasta chefen och jag hade velat jobba med det ett tag innan jag lämnar mitt arbete under ett år, och sen hade det varit kul att hinna gifta sig också?.
Petitesser, jag vet, men hjälp vad läskigt det här är! Jag är ju inte redo riiiktigt än!
Tankar och reflektioner?