• Anonym (tummy)

Någon som är bra på korsetter/shapewear?

Hej,

jag ska på kalas och har köpt en ny klänning. Den är tight över hela kroppen. Jag har timglasform redan, men jag önskar ännu mer av ett "nyp" i midjan. Särskilt den övre delen av midjan. Har testat höga formande trosor men tycker inte att de nyper åt tillräckligt. Klänningens tyg är ganska tunt men inte supertunt (inte sådär som på en del fodralklänningar som nästan är genomskinliga). Kan någon tipsa om korsett eller shapewear som kan hjälpa mig? Oroar mig över att en korsett med snörning syns genom tyget, och oroar mig över att shapewear inte formar tillräckligt... 

• Svar på tråden Någon som är bra på korsetter/shapewear?
  • Anonym (Kvinna)

Skulle inte rekommendera korsett av många orsaker. Till att börja med så tror jag som du säger att det kan synas igenom. Sedan är det också så att korsettanvändande är ganska seriöst och något man inte bör hoppa in i hux flux utan efterforskningar, för gör man fel kan man rentav skada sig. Lite tips att tänka på ifall du någon annan gång vill börja använda korsett:

1) Billiga korsetter är inte att lita på. Tro mig. I bästa fall är de bara skräpkvalitet och går sönder/gör inte så mycket alls så du blir missnöjd och har slösat pengar. I värsta fall kan de göra illa dig. Ska du köpa en korsett så köp en riktig en från en tillförlitlig försäljare, läs på ordentligt först. Företaget Orchard Corset är ett exempel på en säljare med gott rykte. Ta inga risker.

2) Korsettanvändning börjar man med långsamt. Man måste "gå in" korsetten försiktigt, s.k. seasoning, som ungefär låter den formas efter din kropp. Om du bara snör på den så tight du kan direkt så kan du förstöra den. Läs på om detta.

Hur som helst, angående din fråga så skulle jag rekommendera rejälare shapewear, helst i bättre kvalitet än något du hittar på underklädesavdelningen på typ KappAhl (eller var tusan man nu köper sådant). Eventuellt en sån där waist trainer-grej som är elastisk. Google är din vän! Se till att läsa recensioner från andra hemsidor än säljarens egna, och finns kundfoton att kolla på så är det ett plus.

Svar på tråden Någon som är bra på korsetter/shapewear?