• Anzil
    Fri 5 Apr 2019 19:36
    240 visningar
    3 svar
    3
    240

    Inser människor att de tycker om någon när den personen varit borta ett tag?

    Hej!

    Vid det här fallet av att ''Tycka om någon'' behöver det inte nödvändigtvis syftas till kärlek.

    Jag undrar om människor kan inse att de tycker om någon efter att den specifika människan varit borta ett tag, eller är det så pass simpelt att man kanske vet redan från början att man trivdes med människan men saknaden var stor så när den människan kom tillbaks blev det mer bekvämare träff med människan för att man inte längre tar det för givet emot människan?

    Jag tränar kampsport och var förkyld förr förra veckan. Förkylningen varade inte så länge egentligen, men det fick mig att ta vilopaus ifrån träningen en extra vecka.

    Så när jag kom tillbaks till träningen kom det fram en kvinna som jag bara har samtalat med lite då och då i träningen. Hon och jag har tränat tillsammans i klubben. men inte så jätteofta.

    Hon kom fram till mig som sagt och det såg ut som om hon ville ha en kram och undra vart jag hållit hus. Men jag gav henne en handskakning just för att jag känner att vi inte känner varandra så jättedjupt och inte heller pratat med varandra väldigt mycket.

    Men hon undrade vart jag har varit och vi har nu börjat prata med varandra lite mer i klubben. Tycker det sociala har blivit mer tightare, väldigt positivt.

    Men jag undrar hur detta kommer sig. Jag har bara varit borta i två veckor. Om hon tyckte om mig, borde det inte ha märkts från början. Eller är det så för vissa människor att man måste vara borta ett tag för att de skall inse att de tycker om den människan?

    Eller är det så att de tycker om människan redan från början men tar personen för givet.

    Som sagt, jag tar inte meningen ''Tycka om'' som kärlek.

    Jag frågar inte så mycket om människan, utan mer om allmänt om människor. I mitt fall så kan jag känna redan från början att jag tycker om människan eller inte. Men det kanske inte är så för alla?

    Så jag är bara nyfiken.

  • Svar på tråden Inser människor att de tycker om någon när den personen varit borta ett tag?
  • Anzil
    Sat 6 Apr 2019 04:17
    #1

    Bumpar tråden :)

  • äldreo­chklok­are
    Sat 6 Apr 2019 09:04
    #2

    Du gör väldigt många trådar om sådant här så jag har förstått att du har vissa svårigheter med att läsa av det sociala samspelet. 

    Det korta svaret på frågan i just den här tråden är : ja och ja!
    Man kan veta innan en person ska vara borta att man trivs i sällskapet och tycker om den OCH man kan upptäcka det för att personen är borta ett tag. 

    Det kan också vara så att kvinnan du skriver om helt enkelt är mer social än du är, gillar att ha koll på medlemmarna i klubben och blev glad när du var tillbaka, kanske trodde du hade slutat eller så. Det behöver inte betyda mer än just det. 

  • Anzil
    Sat 6 Apr 2019 16:30
    #3
    äldreochklokare skrev 2019-04-06 09:04:34 följande:

    Du gör väldigt många trådar om sådant här så jag har förstått att du har vissa svårigheter med att läsa av det sociala samspelet. 

    Det korta svaret på frågan i just den här tråden är : ja och ja!
    Man kan veta innan en person ska vara borta att man trivs i sällskapet och tycker om den OCH man kan upptäcka det för att personen är borta ett tag. 

    Det kan också vara så att kvinnan du skriver om helt enkelt är mer social än du är, gillar att ha koll på medlemmarna i klubben och blev glad när du var tillbaka, kanske trodde du hade slutat eller så. Det behöver inte betyda mer än just det. 


    Vad trevligt!

    Så om man kanske slutar någonstans så kanske människor på platsen förr eller senare börjar inse hur mycket de uppskattande en och börjar sakna en? Känns trevligt!

    Tack för ditt inlägg!
Svar på tråden Inser människor att de tycker om någon när den personen varit borta ett tag?