Bo i JÖNKÖPING !? Barnfamilj?Jönköping SE HIT!
Vad tycker ni om Jönköping generellt? Är det en bra och trygg stad för barnfamiljer? Är det mycket gäng och kriminalitet ? Hur är skolorna? Vi bor i Göteborg och har två små barn och här är det väldigt ?stökigt? har även jämfört skolorna och kollat på statistik det verkar vara bättre i flera andra städer än här. Förstår att problem finns överallt. Men här i Göteborg upplever jag det som väldigt oroligt det händer jämt något att se helikopter och poliser är liksom ?vanligt? ... Vill bara att barnen ska växa upp i bättre miljö även om man aldrig vet hur de blir så vill man ändå skapa de bästa förutsättningar som går ( och det gör man absolut inte om man bor i Göteborg enligt mig). Det finns fin fina områden med bra skolor här med , men dyrt att köpa. Så vilka områden i Jönköping ska man välja ? Alltså i Jönköping stad ... och hur är det i Huskvarna har förstått att det är lite utanför. Vilka skolor är?bäst??Har förstått att man ska undvika området råslätt och något med Ö eller O minns inte riktigt. Vill inte bo i någon byhåla, vi är vana ned liv och rörelse ( bott i Göteborg under större del av mitt liv)