• Anonym (Jönköping)

Bo i JÖNKÖPING !? Barnfamilj?Jönköping SE HIT!

Vad tycker ni om Jönköping generellt? Är det en bra och trygg stad för barnfamiljer? Är det mycket gäng och kriminalitet ? Hur är skolorna? Vi bor i Göteborg och har två små barn och här är det väldigt ?stökigt? har även jämfört skolorna och kollat på statistik det verkar vara bättre i flera andra städer än här. Förstår att problem finns överallt. Men här i Göteborg upplever jag det som väldigt oroligt det händer jämt något att se helikopter och poliser är liksom ?vanligt? ... Vill bara att barnen ska växa upp i bättre miljö även om man aldrig vet hur de blir så vill man ändå skapa de bästa förutsättningar som går ( och det gör man absolut inte om man bor i Göteborg enligt mig). Det finns fin fina områden med bra skolor här med , men dyrt att köpa. Så vilka områden i Jönköping ska man välja ? Alltså i Jönköping stad ... och hur är det i Huskvarna har förstått att det är lite utanför. Vilka skolor är?bäst??Har förstått att man ska undvika området råslätt och något med Ö eller O minns inte riktigt. Vill inte bo i någon byhåla, vi är vana ned liv och rörelse ( bott i Göteborg under större del av mitt liv)

• Svar på tråden Bo i JÖNKÖPING !? Barnfamilj?Jönköping SE HIT!
  • Anonym (Jönköping)

Up

• Anonym (Jönköping)

Up

• Anonym (F.d Jkpgbo)

Undvik Råslätt och Huskvarna är väl vad jag kan säga. Annars tycker jag det har varit lugnt mestadels. :)

• Anonym (Bäst)

Jönköping är Sveriges bästa stad. Speciellt för barnfamiljer. Ja det är tryggt och folk är trevliga. Hela kulturen där är att man ska vara vettig och trevlig helt enkelt. Gäng har jag ingen aning om, kanske i Tenhult, Värnamo osv men inte på typ Bymarken, Bäckalyckan, mellan Bankeryd och Jönköping osv.

Vill faktiskt flytta dit själv.

• Anonym (Bäst)

Bästa grundskolan är Junedahlsskolan och bästa gymnasiet är Per Brahegymnasiet.

• Anonym (F.d Jkpgbo)
    Anonym (Bäst) skrev 2019-04-06 19:59:08 följande:

Jönköping är Sveriges bästa stad. Speciellt för barnfamiljer. Ja det är tryggt och folk är trevliga. Hela kulturen där är att man ska vara vettig och trevlig helt enkelt. Gäng har jag ingen aning om, kanske i Tenhult, Värnamo osv men inte på typ Bymarken, Bäckalyckan, mellan Bankeryd och Jönköping osv.

Vill faktiskt flytta dit själv.

Yeah, jag har hört om något gäng i Värnamo sen något litet från Råslätt. Annars är det väl mest wannabe-gangsters.

Så länge man inte är ute och käftar med personer så behöver man inte oroa sig.

Svar på tråden Bo i JÖNKÖPING !? Barnfamilj?Jönköping SE HIT!