• Anonym (S)

Extremt symmetriskt ansikte! Fler?

Hejsan,jag har extremt osymmetriskt ansikte,det ser fruktansvärt ut..Jag upptäckte hur illa det var för 3 år sen då min sambo var otrogen en antal gånger,så ledde detta till att jag började leta fel på mej själv å insåg då att jag har extremt osymmetriskt ansikte..för det första är min panna extremt lång,jag har ett rakt ögonbryn å ett som e bågformat,,(väldigt lustig båge dock) det raka ögonbrynet är mycket tjockare,å ögonbrynen e olika höga..under det vågiga ögonbrynet har jag ett litet rakt öga och under det raka ögonbrynet har jag ett stort öga som är vinklat smet uppåt,å det ögat är dessutom mycket större än det andra ögat och sitter längre ner än det andra..sen har vi näsan den är helt sned och det ser man främst under ifrån,olika stora näsborrar som är helt olika varandra..sen tänderna,dom är oxo snea,jag hade behövt tandställning som liten,men det fick jag inte..min mun är lite sned..sen har jag en jätte stor å grov haka,som även den är sned..å det slutar inte där..Jag har en extremt lång hals,har dubbelt så lång hals som andra människor..min axlar är bredare än en karls axlar...mina bröst är olika stora,det ena bröstet sitter oxo längre ner med bröatvårta som pekar neråt,det andra sitter högre upp och har en bröstvårta som pekar utåt..trotts detta vågade jag att ge mej på att dejta en kille,men han var otrogen redan efter vår första träff..å jag fick höra av andra att han tyckte att jag var extremt ful..nu har det snart gått 2 år å jag har inte vågat träffa någon ny.. finns det fler än mej som har det så här med tydligt märkbart osymmetriskt ansikte å även andra delar av kroppen?? Skulle vara skönt att veta att man inte är ensam om detta,för det är ett stort problem..

• Svar på tråden Extremt symmetriskt ansikte! Fler?
  • Anonym (Jajamen)

Jag är ganska asymmetrisk. Lite sned och vind. Men jag har aldrig fattat att det skulle vara ett problem. Jag tycker att jag har ett personligt utseende. Glad

• Shameless

Skulle tippa på att de flesta har några detaljer på sin kropp som är osymetriska, mer eller mindre. Låter inte hälsosamt att gå runt med en massa hjärnspöken. Kanske du borde gå och tala med någon?

• Anonym (Li)
    Långbenopluto skrev 2019-04-05 21:29:55 följande:

Du behöver söka hjälp hos en psykolog.

Se och lär av Shameless kommentar ovan. Samma budskap, mycket trevligare. Lycka till
  • Anonym (Finifolie)

Jag håller med, sök upp en bra kurator eller liknande och försök att stärka din självkänsla. Du är värd respekt och kärlek oavsett om du är symmetrisk eller ej.

• Anonym (Nejnej)

Det är inge fel med osymmetri i ansiktet. Titta bara på Bradley Cooper.

Jag tycker du ska söka samtalsstöd för du verkar inte riktigt må bra.

• Anonym (Signatur)

Låter som hans otrohet utlöste en kris hos dig som landa i BDD. Besatthet av kroppsdelar som du förvränger. Det är som anorexia. Ser saker som inte finns. Gå till vårdcentralen och berätta exakt det du skrivit här så kan de remittera dig till en psykolog.

• Anonym (L)

Har också ett extremt osymmetriskt ansikte, men som Anonym (Jajamen) sa så ger det personlighet till ens utseende. Sen är utseende så otroligt subjektivt så även om en person tycker att du är "extremt ful", så finns det andra som kommer tycka du är otroligt vacker, och det är en sån kille du vill leta efter. Kan också nästan garantera att det INTE var därför din sambo var otrogen, utan det felet ligger hos honom eller eventuellt i er relation, men felet ligger absolut INTE hos dig. Att sitta och leta fel på dig själv är otroligt destruktivt och ohälsosamt, och kommer inte leda dig till något bra ställe. Du borde däremot försöka att sitta och hitta alla saker du älskar med dig själv, och höja upp dem. Sen borde du lära dig att älska eller i alla fall acceptera de delar du tycker mindre om. Först då kommer du verkligen förstå att om en eventuell partner behandlar dig dåligt, så är det inte på grund av dig och det är inte heller för att du av någon anledning förtjänar det, utan det är på grund av personliga problem som de har, och det är något de behöver jobba med. 

Svar på tråden Extremt symmetriskt ansikte! Fler?