• PK91

    Förklara gärna

    Exempel: Kille skall på första dejt med en tjej. Han är jättenervös, för han känner att denna tjejen verkar vara en toppentjej och vill göra en gott intryck m.m. För att lugna hans nerver, så vill han berätta som det är, alltså att han är nervös och risken finns att han säger korkade saker av misstag, just för att han är nervös.

    Varför är det dumt att förklara detta för er tjejer? Jag känner väl till att pondus ger bra intryck, men borde inte då ärligheten vara ett tecken på pondus och ge signal att han verkligen ser framemot att lära er bättre?

    Hoppas ni förstår kopplingen jag vill ha svar på.

    (Schysta kommentarer nu tack)

  • Svar på tråden Förklara gärna
  • Moder1

    Det märker man nog att Han är utan att han berättar det.

    Jag hade personligen inte sett det som en svaghet att han informerade mig om det innan.

  • PK91
    Moder1 skrev 2019-04-06 07:52:58 följande:

    Det märker man nog att Han är utan att han berättar det.

    Jag hade personligen inte sett det som en svaghet att han informerade mig om det innan.


    Helt klart, man ser lätt sådana signal från den andre. Saken är den att folk i min omgivning (bokstavligen) skriker rätt ut ?för gudsskull, nämn inte det!? Och jag blir så jäkla förvirrad, varför inte liksom? Känns som att det bara skapar en möjlighet att göra träffen/dejten ännu mer finare och öppnare. Kan nästan slå vad om att tjejen och känner detsamma och har då killen öppna upp sig, så kan hon också göra det. Rätt eller fel, va fan vet jag?
  • Moder1
    PK91 skrev 2019-04-06 08:00:54 följande:

    Helt klart, man ser lätt sådana signal från den andre. Saken är den att folk i min omgivning (bokstavligen) skriker rätt ut ?för gudsskull, nämn inte det!? Och jag blir så jäkla förvirrad, varför inte liksom? Känns som att det bara skapar en möjlighet att göra träffen/dejten ännu mer finare och öppnare. Kan nästan slå vad om att tjejen och känner detsamma och har då killen öppna upp sig, så kan hon också göra det. Rätt eller fel, va fan vet jag?


    Svårt att veta vad som är rätt och fel.

    Gör det du känner för, brukar bli bäst i längden
  • Anonym (ppp)

    Jag hade tyckt det vore bra om man nämnde det, tjejen är väl antagligen också nervös och då är det skönt att veta att man båda är det. 

  • PK91
    Anonym (ppp) skrev 2019-04-06 08:26:43 följande:

    Jag hade tyckt det vore bra om man nämnde det, tjejen är väl antagligen också nervös och då är det skönt att veta att man båda är det. 


    Precis så jag känner också. Sjukt märkligt att en del nära vänner inte ser det på samma sätt. Har även frågat varför, men då blir svaret bara ?för man gör det inte?. Inget bra svar enligt mig.
  • BurningDiamond
    Anonym (ppp) skrev 2019-04-06 08:26:43 följande:

    Jag hade tyckt det vore bra om man nämnde det, tjejen är väl antagligen också nervös och då är det skönt att veta att man båda är det. 


    Precis, och då kan man ju fnissa lite åt det tillsammans, istället för att båda ska gå runt och vara onödigt nervösa.
  • Anonym (Scrubs)

    Jag säger do it. Tänker på tvserien scrubs där JD ofta säger "awkward" rakt ut när situationer blir obekväma. Lite charmigt tycker jag det kan bli om man säger det på rätt sätt.

  • Anonym (Samtalet)

    Visst går det att flicka in under samtalets gång tjejen är säkert också nervös

Svar på tråden Förklara gärna