• Anonym (Ninja)

Noll egentid och en sambo som tjurar över att vi inte har sex

Vi har två småbarn under 3 år som båda är hemma med mig på heltid, jag drar hela lasset med hushållet och har aldrig tid över för mig själv. När barnen har somnat för kvällen är enda tiden då jag kan andas ut lite och sätter mig då oftast för mig själv, läser något, kollar en serie, äta min middag och bara koppla av tankarna (samt hänga tvätt). Detta har min sambo ingen förståelse för att jag behöver utan blir då sur för att jag inte ägnar mig åt honom (handlar i 100% av fallen om att vi inte har sex då).

Sex är ärligt talat det jag prioriterar lägst när jag varken har hunnit äta, vila eller ens sitta ner en stund för mig själv på hela dagen. Jag har förklarat detta för honom åtskilliga ggr, men det går inte in. Han blir alltså sur och undrar varför vi ens är tillsammans. Jag upplever att alla vill ha sitt av mig, men jag då? Vem bryr sig om mig och vad jag behöver? Det är det ingen som tänker på. Sambon har kunnat fortsätta leva sitt liv som om ingenting har hänt sedan barnen kom, men själv har jag fått göra avkall på allt som är viktigt för mig. Det finns ingen tid till något av det längre.

Jag vet att situationen jag befinner mig i tyvärr är väldigt vanlig, så därför undrar jag om någon annan kvinna har lyckats nå fram till sin partner och fått honom att förstå? Samt hur ni bett er åt. Jag vill gärna veta. Just nu är situationen låst hos oss.

• Svar på tråden Noll egentid och en sambo som tjurar över att vi inte har sex
  • fornminne

Varför fattar han inte? Är han trögfattad? Har du sagt att du behöver avlastning? Jag antar att han jobbar på dagarna. Om han hjälper dig med barnen när han kommer hem, blir det ju mer tid över till både egentid och samliv!

• Anonym (Ge)

Vad händer om ni har sex nån gång ibland då?

Du kan ju prioritera bort annat för att hinna med att umgås med din make, pappan till dina barn. Känner du ingen kärlek till honom alls?

Du kan äta tidigare eller när barnen äter. Boken kan du läsa vid läggdags och tvätten kan faktiskt vänta ibland.

Din man skriker efter dig, åtrår dig, tycker du är det viktigaste för honlm och du bara dissar honom.

Om dina sysslor är för jobbiga så för ni dela upp dom och sex får vara en morot. Jag utgår från att du vill ha sex, tänder på honom och känner passion. Annars bör din ts handla om nått helt annat......

• SweeneyTodd
    Anonym (Ge) skrev 2019-04-06 20:35:22 följande:
    Du kan ju prioritera bort annat för att hinna med att umgås med din make, pappan till dina barn. Känner du ingen kärlek till honom alls?
    Du kan äta tidigare eller när barnen äter. Boken kan du läsa vid läggdags och tvätten kan faktiskt vänta ibland.
    Din man skriker efter dig, åtrår dig, tycker du är det viktigaste för honlm och du bara dissar honom.
    Om dina sysslor är för jobbiga så för ni dela upp dom och sex får vara en morot. Jag utgår från att du vill ha sex, tänder på honom och känner passion. Annars bör din ts handla om nått helt annat......
    Han är inte make, TS skriver sambo. 
  • fornminne
    Vad händer om ni har sex nån gång ibland då? Du kan ju prioritera bort annat för att hinna med att umgås med din make, pappan till dina barn. Känner du ingen kärlek till honom alls? Du kan äta tidigare eller när barnen äter. Boken kan du läsa vid läggdags och tvätten kan faktiskt vänta ibland. Din man skriker efter dig, åtrår dig, tycker du är det viktigaste för honlm och du bara dissar honom. Om dina sysslor är för jobbiga så för ni dela upp dom och sex får vara en morot. Jag utgår från att du vill ha sex, tänder på honom och känner passion. Annars bör din ts handla om nått helt annat......

Ts är uppenbarligen inte det viktigaste för honom.
  • Anonym (xfr)

Du skriver att du sköter hela markservicen. Vad gör han om dagarna då? Jobbar? Sen då? Så vida han inte jobbar väldigt mycket, är ju er arbetsfördelning helt skev. Eller har han inget behov av egentid?

• Anonym (A)
    Anonym (xfr) skrev 2019-04-06 20:53:22 följande:
    Du skriver att du sköter hela markservicen. Vad gör han om dagarna då? Jobbar? Sen då? Så vida han inte jobbar väldigt mycket, är ju er arbetsfördelning helt skev. Eller har han inget behov av egentid?
    Det undrar jag med, det verkar lite skevt
  • Anonym (mimmi)

Är det bara du som tar hand om barnen och hemmet på kvällarna och helgerna?

• MsM84

Jag förstår att sex inte är något du orkar prioritera då du inte hinner med dig själv. Det är där förändringen behöver börja, du behöver få avlastning för att hinna komma dit att du vill ha sex för långsiktigt behöver er relation det också. Så se till att han tar barnen mer och avlastar med hushållsarbetet så kommer energin till sex såsmåningom!

• Anonym (...)

Ja men självklart ska ts prioritera borg sig själv o sina behov ännu mer! Å den lilla mansbebisen ska bli ännu mer bortklemad. Vilket toppenförslag.

Och ge en vuxen människa morot för att han ska göra självklara saker, ja det låter helt rimligt. Jösses.
Svar på tråden Noll egentid och en sambo som tjurar över att vi inte har sex