Noll egentid och en sambo som tjurar över att vi inte har sex
Vi har två småbarn under 3 år som båda är hemma med mig på heltid, jag drar hela lasset med hushållet och har aldrig tid över för mig själv. När barnen har somnat för kvällen är enda tiden då jag kan andas ut lite och sätter mig då oftast för mig själv, läser något, kollar en serie, äta min middag och bara koppla av tankarna (samt hänga tvätt). Detta har min sambo ingen förståelse för att jag behöver utan blir då sur för att jag inte ägnar mig åt honom (handlar i 100% av fallen om att vi inte har sex då).
Sex är ärligt talat det jag prioriterar lägst när jag varken har hunnit äta, vila eller ens sitta ner en stund för mig själv på hela dagen. Jag har förklarat detta för honom åtskilliga ggr, men det går inte in. Han blir alltså sur och undrar varför vi ens är tillsammans. Jag upplever att alla vill ha sitt av mig, men jag då? Vem bryr sig om mig och vad jag behöver? Det är det ingen som tänker på. Sambon har kunnat fortsätta leva sitt liv som om ingenting har hänt sedan barnen kom, men själv har jag fått göra avkall på allt som är viktigt för mig. Det finns ingen tid till något av det längre.
Jag vet att situationen jag befinner mig i tyvärr är väldigt vanlig, så därför undrar jag om någon annan kvinna har lyckats nå fram till sin partner och fått honom att förstå? Samt hur ni bett er åt. Jag vill gärna veta. Just nu är situationen låst hos oss.