• Anonym (Anonym)

Subfebril hela tiden

Har väldigt ofta temp mellan 37,5-37,8 och ibland får jag även feber på 38,6.

Har läst att man är subfebril mellan 37,5-37,9. Att det alltså inte är riktig feber men ändå förhöjd temp. Brukar annars ha 36,8.

Har obalans i flera hormoner och ett förhöjdt sköldkörtelprov. Har också mycket som stämmer med endometrios.

Kan hormonella problem skapa sådana här problem?

• Svar på tråden Subfebril hela tiden
  • Anonym (Anonym)

Har tagit tempen flera gånger om dagen några dagar nu för att hålla koll, en läkare sa till mig att göra det för flera år sedan men då gjirde jag inte det så jag tänkte göra det nu känner. Den hoppar hela tiden mellan 37,5-37,9. Ska det vara så? Och nej jag springer inte runt just då. Så det är inte därför. Sen ska det väl ändå inte höja tempen i vilket fall.

• Anonym (Varflr)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-07 14:56:04 följande:

Har väldigt ofta temp mellan 37,5-37,8 och ibland får jag även feber på 38,6.

Har läst att man är subfebril mellan 37,5-37,9. Att det alltså inte är riktig feber men ändå förhöjd temp. Brukar annars ha 36,8.

Har obalans i flera hormoner och ett förhöjdt sköldkörtelprov. Har också mycket som stämmer med endometrios.

Kan hormonella problem skapa sådana här problem?

Varför tar du ens tempen hela tiden? Låter som att du skulle behöva tänka mindre på ev feber.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Varflr) skrev 2019-04-07 14:57:51 följande:

Varför tar du ens tempen hela tiden? Låter som att du skulle behöva tänka mindre på ev feber.

För jag inte mår bra och känner jag har feber.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Varflr) skrev 2019-04-07 14:57:51 följande:

Läkaren har dessutom sagt till mig att göra det.
  • Anonym (Varflr)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-07 15:02:03 följande:

Läkaren har dessutom sagt till mig att göra det.

Och har läkaren några svar på vad dessa tempningar ska leda till?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Varflr) skrev 2019-04-07 15:06:26 följande:

För det ska ju inte vara så.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Varflr) skrev 2019-04-07 15:06:26 följande:

Varflr ifrågasätta? Är ingen hypokondriker. Jag har haft problem länge och börjat kolla tempen för att ha nåt att säga till dom . Det är väl bara bra att kolla då. Kan inte ens jobba pga detta
Svar på tråden Subfebril hela tiden