• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 7 Apr 19:34
    132 visningar
    0 svar
    0
    132

    Hjälp

    Nu ska jag försöka fatta mig så kort som möjligt!

    Jag träffade en kille för 3 månader sen, vi båda blev jätte kära och vi umgicks varje dag. Min kille har ett gammalt missbruk med droger. Han hade varit ren i 8 månader när vi träffades. Han hade bytt umgänge och flyttat till en annan stad för att komma ifrån droger. Jag själv har aldrig haft ett missbruk.

    Sen nån vecka in i vårat förhållande såg han att ja hade oxynorm i skåpet efter en operation jag har gjort, han fråga om han fick ta några och dum som jag var så sa ja att det fick han, jag visste inte vilka koncernenser det skulle bli. Efter det så kom han in i gamla banan att jaga droger, han tog amfetamin, och rökte gräs. Såg att han mådde dåligt, istället för att ja fick hjälpa honom fatta han beslutet att lämna mig för att inte ta droger. Hans förklaring var att när han mår bra och kär så hamnar han i samma mönster så han är inte redo att ha ett förhållande, han vill hellre sitta ensam i sin lägenhet och vara deprimerad och ensam för att inte ta droger.

    Jag som inte har ett missbruk förstår ju inte detta konstiga beslut, för mig låter det jätte konstigt att han drar sig undan och blir deprimerad för att kunna hålla sig borta från droger. Han skriver till mig att han saknar mig och älskar mig men detta var bäst för honom.

    Hur funkat en som håller på med droger, ja fattar inte detta beslut

Svar på tråden Hjälp