• Aniiee

    Söker "spöklika" sånger...

    Jag har lite svårt att förklara, kanske. Men jag menar sånger som The Hanging Tree från Hunger Games, Come, little children från Hocus Pocus och Hoist the colors från Pirates of //..// At worlds end.

    Om du har ett tips som hemskt gärna kommer från en (barn/ungdoms)film eller musikal så blir jag superglad.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Svar på tråden Söker "spöklika" sånger...
  • Tutelitut

    Nine Inch Nails, Massive Attack, Boards of Canada har gjort en del som känns lite spökigt Spöke

  • leviosa
    This is Halloween från The Nightmare before Christmas
    ? Sally's Song från The Nightmare before Christmas, finns även en bra cover av Amy Lee på den. 
    ? Samara's Song från The Ring
    ? I Started a Joke - Becky Hanson (artist)
    ?I've Got No Strings - L'Orchestra Cinematique (band)
    Om du är okej med låtar som inte är specifikt från film/musikal så finns det mycket att hämta i steampunk genren! Några exempel:
    ?Monster Hunter - Professor Elemental (artist)
    ? The Cog is dead (band) t.ex. låten The Death of the Cog.
    ? Johnny Hollow (band) - t.ex. låten People are Strange
    ? Creature Feature (band), t.ex. låten Grim Grinning Ghosts men hela bandets låtar har skön spöklik lekfull stil.
    ? Derek Fiechter (artist), albumen t.ex. Night at the Carnival, Night at the Carnival II, Night at the Carnival III
  • leviosa

    Oj här försökte man punkta upp det snyggt men blev frågetecken framför istället, läsbart ändå tror jag!

  • Tutelitut
    Tutelitut skrev 2021-03-01 08:18:56 följande:

    Nine Inch Nails, Massive Attack, Boards of Canada har gjort en del som känns lite spökigt Spöke


    The Future Sound of London
Svar på tråden Söker "spöklika" sånger...