• Annmarie97

    Är orolig för kub test med övervikt.

    Hejsan, jag ska göra kub test imorgon, är i vecka 14, 13+1 idag, jag har fått se fostret två gånger innan vid vul och det gick super bra, men är jätte rolig nu för hur jag ska bli bemött på kub test, jag är ju väldigt överviktig, 130 kg på 173 cm, så bli är ganska högt.. Men är rädd för att bm som ska göra ul kommer klaga på min övervikt och kanske inte ens hitta fostret, hur gör jag då? Hur förbereder mig sig för att bli dåligt bemött? Finns det någon som är lik min övervikt och fått en bra upplevelse på kub test?

  • Svar på tråden Är orolig för kub test med övervikt.
  • Anonym (Isa)

    Hej du behöver inte oroa dig. Jag är 170 lång väger 128 kilo har gjort ultraljud ute på magen varje vecka sen vecka 13 (är i vecka 32 nu) de har sett bebisen tydligt varenda gång.

    Läkarna har inte sagt något negativt om min övervikt förutom en gång då jag klagade på jag mådde inte så bra fysiskt och då sa läkaren att de inte var så konstigt då jag lider av fetma. Men det hade inget med ultraljud och göra utan de har gått jätte bra varenda gång.

    Kan meddela den läkaren gick jag inte till heller någon mer gång som var så snorkig haha

  • Annmarie97
    Anonym (Isa) skrev 2019-04-08 13:37:06 följande:

    Hej du behöver inte oroa dig. Jag är 170 lång väger 128 kilo har gjort ultraljud ute på magen varje vecka sen vecka 13 (är i vecka 32 nu) de har sett bebisen tydligt varenda gång.

    Läkarna har inte sagt något negativt om min övervikt förutom en gång då jag klagade på jag mådde inte så bra fysiskt och då sa läkaren att de inte var så konstigt då jag lider av fetma. Men det hade inget med ultraljud och göra utan de har gått jätte bra varenda gång.

    Kan meddela den läkaren gick jag inte till heller någon mer gång som var så snorkig haha


    Tack så hemskt mycket! Jag har gråtit i en vecka för oron av hur jag blir bemött, men detta ger mig hopp, tack!
  • Rebecca1987

    Jag är också extremt överviktig. Och väntar nu min nionde. Har aldrig varit bekymmer på kub. De pratas mer om övervikten på MVC enligt mig än på ultraljud. Lycka till

  • Annmarie97
    Rebecca1987 skrev 2019-04-08 14:01:06 följande:

    Jag är också extremt överviktig. Och väntar nu min nionde. Har aldrig varit bekymmer på kub. De pratas mer om övervikten på MVC enligt mig än på ultraljud. Lycka till


    Tack så mycket! Och du med, med denna graviditet!
Svar på tråden Är orolig för kub test med övervikt.