• Anonym (Maktlös)

Jag är så maktlös-älskarinna

Jag har förvandlats till någon jag inte vill vara. Detta pga att jag varit älskarinna till en man i 5 månader. Han har från första dagen lovat att berätta om oss och lämna sin fru. Jag Min när väntar tålmodigt. Dock börjar allt bli ohållbart. Jag har ångest, sover dåligt och känslorna svänger nått så otroligt. Från att älska till att hata på några minuter ibland. Jag stålsätta mig, skriver ner vad jag ska säga men blir en liten mes när jag pratar med honom. Jag mår jättedåligt för hans frus skull och tänker ofta att en sådan man som han vill jag inte ha. Jag har försökt blockera men klarar inte av att hålla det. Jag förstår inte den makten han har över mig. Jag är värd så mkt bättre. Jag berättade för hans fru en gång bara för att få ett avslut och hon skulle håva in honom. Jag visste att han inte skulle komma till mig. Dock nekade han i sten och frun trodde honom. Jag vill må bra, älska och älskas. Hur tar jag tillbaka makten? Trodde aldrig detta om mig själv och jag har enorm skam och skuld ändå kan jag inte uppnå styrkan att lämna. Till saken hör att de är pingstvänner och han skyller på församlingen vad gäller möjlighet till skilsmässa. De har inga barn, inget hus etc. Vi är alla i 50 års ålder.

• Svar på tråden Jag är så maktlös-älskarinna
  • Anonym (felix)
    Ar du också själv kristen? Kanske kan du få lite inspiration från Mattheus till att komma vidare i så fall.

På de­ras frukt skall ni känna igen dem. Ploc­kar man kanske dru­vor på törnen el­ler fi­kon på tist­lar? 
    Så bär var­je gott träd bra frukt, men ett uselt träd bär dålig frukt.

Den mannen är ett uselt träd, han bedrar två kvinnor och kommer att fortsätta med det så länge han kan. Din ångest är dom dåliga frukterna som är dom enda som han kan ge.

Han är inte värd att varken älskas eller hatas. Bara föraktas. 

• Anonym (Bevis)

Vill han fortsätta träffas efter att du berättade för frun!?

Spela in samtal, spara sms, spela in när ni har sex.

Lämna över till frun.

Case closed och du är fri.

• Anonym (H)

Du har själv försatt dig i situationen genom att medvetet blivit älskarinna till en gift man.

• Anonym (Bengt)
    Anonym (felix) skrev 2019-04-08 21:34:42 följande:
    Ar du också själv kristen? Kanske kan du få lite inspiration från Mattheus till att komma vidare i så fall.

På de­ras frukt skall ni känna igen dem. Ploc­kar man kanske dru­vor på törnen el­ler fi­kon på tist­lar? Så bär var­je gott träd bra frukt, men ett uselt träd bär dålig frukt.

Den mannen är ett uselt träd, han bedrar två kvinnor och kommer att fortsätta med det så länge han kan. Din ångest är dom dåliga frukterna som är dom enda som han kan ge.

Han är inte värd att varken älskas eller hatas. Bara föraktas. 
    Bibeln borde styra honom om han är en sann pingstvän, det finns mycket om äktenskapsbrott som du kan delge honom:

"Ingen som är född i äktenskapsbrott eller blodskam skall komma in i Herrens församling. Inte ens den som i tionde led är avkomling av en sådan skall komma in i Herrens församling" (5 mos 23:1)
    "Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden."
    3 Mos 20:10

Era eventuella barn kan aldrig komma till himlen och ni skall straffas med döden - om man får tro pingstvännerna...
  • Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2019-04-09 11:10:55 följande:
    Du har själv försatt dig i situationen genom att medvetet blivit älskarinna till en gift man.
    Ja, så är det, du blev älskarinna till en gift man.
  • Pentra

Han vill uppenbarligen stanna med sin fru, och hon vill detsamma med honom. Sluta så dispyt mellan dem! Låt dem vara! Lämna dem ifred och utan fler aktioner! Ta bort honom från ev mail- och adressböcker. Ta bort hans telefonnummer från dina listor, och blockera alla konversations- och kontaktmöjligheter från båda håll. Fördjupa dig ist i, och finn sann glädje i, ett eller flera av dina andra privata intressen. Problemet löst! ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (?)

Förstår inte riktigt några meningar i texten. Är du singel eller också upptagen?

• Anonym (Bengt)

Är man älskarinna till en gift man och själv är singel så gör man inget fel, man har inte lovat  någon att vara trogen. Det är enbart den som har löften om trohet som kan vara otrogen.

• Solarn

Du är inte maktlös, du väljer att inte göra något. Bara sluta träffa honom helt enkelt.

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Bengt) skrev 2019-04-09 14:34:42 följande:

Är man älskarinna till en gift man och själv är singel så gör man inget fel, man har inte lovat  någon att vara trogen. Det är enbart den som har löften om trohet som kan vara otrogen.

Men likväl är hon ett svin. Har aldrig rört upptagna män då de inte attraherar mig. Tycker de är trista.
Svar på tråden Jag är så maktlös-älskarinna