• Jennybrum

    Hackefors Karolin servis

    Hej!

    Jag har genom årens gång samlat på mig servisen Karolin från Hackefors. Men fattas en massa delar då den inte längre tillverkas och är svår att hitta på diverse secondhand butiker/sidor. ????

    Är det någon som har denna servis och vill sälja? Känner någon som känner någon? Tacksam för all hjälp! Är villig att ta mig runt hela Skåne/Blekinge/Småland för denna servis. ?

    /Jenny

  • Svar på tråden Hackefors Karolin servis
  • Jennybrum

    Ja, jag har koll på tradera. Men där är det främst koppar med fat, är på jakt efter skålar, mat tallrikar och uppläggningsfat. :) tack för tipset annars!!

  • Excentriskan

    Har själv haft problem åt andra hållet. Har Zarah av Gefle som matservis, men det är omöjligt hitta koppar i den. Hittade en för många år sen. För att inte tala om soppterrinen. Älskar den dock. Handmålad, lätt, hållbar även i diskmaskinen samt tidlös. Har väl ca 30 djuptallrikar och 15-20 flata samt några tillbringare, skål, uppläggningsfat och en såssnipa.


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Jennybrum

    Ja den auktionen har jag extremt hård koll på, bara att ha is i magen och hoppas på vinst. :) Tack för tipset!

    Åh, så hopplöst när man blir förälskad i dessa slut tillverkade serviser! Din lät oerhört fin med.

  • Sickaan75

    Är någon fortfarande intresserad av Hackefors Karolin så har jag följande jag vill bli av med: 12 mattallrikar, 12 djupa tallrikar, 5 assietter, 1 stort uppläggningsfat, 1 litet uppläggningsfat, 2 mindre skålar, 1 stor skål( typ för potatis) och en såsskål med lock. Servisen är aldrig använd och står dessvärre bara i vitrinskåpet. Jag säljer helst allt på en gång men assietterna kan jag sälja styckevis eftersom den inte är hel serie. Jag bor i Skåne och vill helst att den hämtas så inget går i sönder på vägen. Hör av er om ni är intresserade på min mejl ankan75johansson@hotmail.com.

  • Reboka

    Hej,

    Jag ser att denna tråd är gammal men jag gör ett försök. Jag har genom åren samlat på denna servis och har köpt delar på annonser för att få min samling komplett. Nu har jag samlat ihop de delar jag har fler än jag behöver av och säljer dem så att någon annan kan få möjlighet att komplettera sin servis.

    Jag har följande delar till försäljning:
    12 kaffekoppar med fat
    12 assietter 17cm
    1 kaffekanna
    1 sockerskål
    1 mjölkkanna

Svar på tråden Hackefors Karolin servis