• milli79

    Bjuda bara tjejer?

    Vår dotter som fyller 6år ska ha kalas och vi funderar kring vilka vi ska bjuda. De är 30 barn på avdelningen och vår dotter leker nästan bara med tjejerna. Hon växlar rätt mycket mellan vilka hon leker med och det finns vissa kompisgäng så bjuder hon dem hon vill bjuda får hon bjuda några till som ingår i samma gäng. Vi kan inte bjuda alla 30. Eftersom hon inte har några väldigt nära vänner så det känns konstigt att bara bjuda några få.

    Är 17 tjejer i gruppen. Vår dotter sa först att hon ville bjuda alla tjejer men jag sa först nej då jag inte gillar att dela upp efter kön men sen är det ju så att hon faktiskt har växlat o lekt med de flesta tjejerna. Vill inte att någon ska känns sig utanför vilket det lätt blir då de pratar mycket om kalasen. Hur skulle ni tänkt. Vore enkelt att ta alla tjejer men är själv lite emot det där.

  • Svar på tråden Bjuda bara tjejer?
  • Pajama

    Absolut, ta alla tjejer!
    Det är en bra indelning om du inte kan ta alla 30 och hon nästan bara leker med tjejerna.
    Ska ni bjuda både killar och tjejer och inte allihop på avdelningen, så blir det väl jättesvårt att göra det rättvist?

    Våra barn går på en liten skola, så med äldsta har vi i början bjudit hela klassen (10) plus ett par kompisar till. Med 6-åriga dottern nu, så blev det bara tjejerna (3) plus fyra andra tjejkompisar. Hon ville inte bjuda pojkarna i klassen, även om jag tyckte att vi borde, när det är första året de går ihop. (8 barn i klassen). Övriga i klassen har antingen bjudit alla eller bara flickor / pojkar. 

  • milli79
    Pajama skrev 2019-05-20 11:38:48 följande:

    Absolut, ta alla tjejer!

    Det är en bra indelning om du inte kan ta alla 30 och hon nästan bara leker med tjejerna.

    Ska ni bjuda både killar och tjejer och inte allihop på avdelningen, så blir det väl jättesvårt att göra det rättvist?

    Våra barn går på en liten skola, så med äldsta har vi i början bjudit hela klassen (10) plus ett par kompisar till. Med 6-åriga dottern nu, så blev det bara tjejerna (3) plus fyra andra tjejkompisar. Hon ville inte bjuda pojkarna i klassen, även om jag tyckte att vi borde, när det är första året de går ihop. (8 barn i klassen). Övriga i klassen har antingen bjudit alla eller bara flickor / pojkar. 


    Tack ja det fick bli så. Det blev nog 17 barn med hennes syskon. Kalaset blev mycket lyckat
Svar på tråden Bjuda bara tjejer?