• Charliee84

    Insemination singel

    Hej!

    Jag är 34 år och vill verkligen ha barn. Har inte träffat den rätta och klockan tickar. Funderar nu på att göra insemination. Någon här som har några råd om hur man gör och går tillväga här i Sverige? Hör man av sig till sin vårdcentral? Tycker inte att jag hittar någon bra information.

    Eller är det bäst att göra det i Danmark?

    Någon som gjort insemination och vill dela med sig ellernågon som ska? Skulle gärna vilja ha kontakt.

  • Svar på tråden Insemination singel
  • Mahe85

    Hej!

    Jag är i samma situation som du och visste inte alls var jag skulle vända mig men chansade med att skicka en egenremiss till min gyn mottagning. Vilken fungerade jätte bra. Och ska snart få komma på mitt första besök nu om 14 dagar och har fått hem för blodprover som jag ska ta innan dess.

    Stort lycka till.

  • Biet

    Har någon av er funderat på heminsemination med privat donator som ett allternativ?

  • MinaBernt

    Börja med att göra en fertilitetsutredning hos gynekolog. Jag kan också tipsa om föreningen Femmis, genom dem kan du få all information du behöver. De ordnar även fysiska träffar runt om i landet.

  • MinaBernt

    [quote=79580956][quote-nick]Mahe85 skrev 2019-04-22 16:57:34 följande:[/quote-nick]Hej!

    Jag är i samma situation som du och visste inte alls var jag skulle vända mig men chansade med att skicka en egenremiss till min gyn mottagning. Vilken fungerade jätte bra. Och ska snart få komma på mitt första besök nu om 14 dagar och har fått hem för blodprover som jag ska ta innan dess.

    Stort lycka till.[/

    Spännande! Lycka till

Svar på tråden Insemination singel